«جشنواره از سربازی بگو» برگزار می‌گردد/نگاه طنز به خاطرات سربازی


«جشنواره از سربازی بگو» برگزار می‌گردد/نگاه طنز به خاطرات سربازی

رئیس حوزه هنری قزوین جزئیات جشنواره «از سربازی بگو» را تشریح کرد و گفت: علاوه بر آقایان، خانم‌ها نیز می‌توانند در این جشنواره در هر... ادامه مطلب نوشته «جشنواره از سربازی بگو» برگزار می‌گردد/نگاه طنز به خاطرات سربازی اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

رئیس حوزه هنری قزوین جزئیات جشنواره «از سربازی بگو» را تشریح کرد و گفت: علاوه بر آقایان، خانم‌ها نیز می‌توانند در این جشنواره در هر دو بخش شرکت کنند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ سربازی همیشه جای صحبت داشته است چه آن زمان که یک مشمول دفترچه پر می‌کرد و راز و نیاز می‌کرد که در شهر خودش خدمت کند چه الان که همه چیز الکترونیک شده و مشوق‌های سربازی بیشتر شده است.

مسئولان مرتبط با سربازی چه در ستاد کل نیروهای مسلح و چه در وظیفه عمومی همواره به دنبال اجرای طرح‌های خوشایند سازی خدمت سربازی بوده‌اند. در این بین برخی نهادهای دیگر هم سعی داشتند تا فضای رسمی خدمت سربازی را کمی با طنز همراه کنند. یکی از این نهادها حوزه هنری استان قزوین است که اقدام به برگزاری جشنواره «از سربازی بگو» کرده است.

محمدرضا امام‌قلی رئیس حوزه هنری استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به چرایی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره «از سربازی بگو» تنها جشنواره طنز اجباری در جهان است.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ رونمایی از پوستر جشنواره

وی با اشاره به مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: رونمایی از پوستر این جشنواره را در برنامه ایی کاملاً ابتکاری با حضور محمدحسن کریمی (سرباز بابلی) برگزار کردیم. در این رونمایی سرباز بابلی را اسکورت شده با هماهنگی و همراهی نیروی انتظامی در قالب تشریفات امنیتی از ورودی شهر قزوین تا حوزه هنری همراهی کردیم.

رئیس حوزه هنری قزوین ادامه داد: محمدحسن کریمی با بیان جزئیات اتفاقات آذرماه ۹۹ از وقایع پیش آمده با بازپرس مازندرانی در حضور خبرنگاران گفت و در پایان از پوستر این جشنواره رونمایی کرد.

امام قلی بیان کرد: جشنواره «از سربازی بگو» در بخش‌های شعر و داستان مینیمال با موضوعات؛ حقوق سربازان، سرباز اجباری، فضای پادگان، اصلاح سربازی و موضوعات وابسته به سربازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به نفرات اول تا سوم هر بخش و همچنین به یک نفر برگزیده جوان در هر بخش جوایزی نقدی همراه با هدایای طنزانه اهدا خواهد شد.

در خبرنامه شیرین طنز عضو شوید

زمان ارسال آثار و اختتامیه

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به زمان ارسال آثار و اختتامیه این جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است و اختتامیه این جشنواره ۲۰ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

امام قلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه افرادی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: علاوه بر آقایان، خانم‌ها نیز می‌توانند در این جشنواره در هر دو بخش شرکت کنند. در واقع این جشنواره عمومی است و حضور اقشار مختلف جامعه در این جشنواره یکی از اهداف اصلی حوزه هنری قزوین است و از مزیت‌های اصلی این جشنواره محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوران سربازی نه تنها برای جوان مذکر خاطره است بلکه حاشیه‌ها و خاطرات آن دوران برای اعضای آن خانواده نیز ماندگار است. بدرقه در زمان اعزام همسر یا برادر، مرخصی‌ها و موضوعات وابسته به آن می‌تواند گزینه‌های خوبی برای نگارش خانم‌ها باشد.

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به هدفش از برگزاری این جشنواره گفت: از سربازی بگو نگاه طنز پردازانه به خاطرات سربازی است و یکی از کارکردهای زبان طنز، نگاه آسیب شناسانه آن به موضوعات اجتماعی بویژه سربازی جوانان است.

امام قلی در پایان گفت: مسئله سربازی با توجه به در برگیری قشر کثیری از جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ جشنواره از سربازی بگو در قالب طنز به دنبال مرور خاطرات تلخ و شیرین جوانان به مقوله سربازی است. در این جشنواره وقایع وابسته به این دوران را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند