آغاز عملیات اجرایی احداث اولین ایستگاه از خط 10 مترو تهران


آغاز عملیات اجرایی احداث اولین ایستگاه از خط 10 مترو تهران

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: با آماده سازی محل حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع به اولین جبهه کاری خط 10 مترو، بزودی شاهد آغاز رسمی عملیات اجرایی احداث نخستین ایستگاه از خطوط جدید مترو پایتخت در میدان دریاچه شهدای خلیج فارس خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام در این باره گفت:‌ به دنبال انتقال دستگاه حفار مکانیزه از شفت میدان کتاب به کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و آماده سازی محل حفاری شفت مورد نیاز برای شروع به کار این دستگاه، عملا می توان گفت عملیات اجرایی احداث نخستین ایستگاه از خط ۱۰ بزودی و طی مراسمی رسمی آغاز خواهد شد.

به گفته وی، دستگاه حفار مکانیزه مورد نظر، همان دستگاهی است که پیش از این، عملیات حفاری ساخت گالری در پروژه توسعه شمالی خط ۷ مترو را بر عهده داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) ادامه داد: میدان دریاچه شهدای خلیج فارس در واقع نقطه شروع احداث نخستین قطعه از قطعات پنجگانه خط ۱۰ است؛ قطعه نخست بیش از ۱۴ کیلومتر طول داشته و از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب امتداد خواهد یافت.

به گفته وی، فاز دوم پروژه احداث خط ۱۰ از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس به سمت غرب و تا وردآورد ساخته خواهد شد تا با خط ۵ مترو ایستگاه تقاطعی داشته باشد.

امام خاطرنشان کرد: به هر حال برای آغاز عملیات اجرایی ساخت قطعه نخست خط ۱۰ پیش نیازهایی از قبیل نقشه برداری کل مسیر، اجرای عملیات ژئوتکنیک در قالب ۳۹ حلقه گمانه اکتشافی و ۲۵ حلقه چاهک دستی، حفاری و بتن ریزی شمع های سازه نگهبان ایستگاه دریاچه و آماده سازی دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع لازم بود که این عملیات در حال انجام است و بزودی شاهد برگزاری مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی احداث اولین ایستگاه خط ۱۰ مترو خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، خط ۱۰ مترو تهران و حومه، بطول تقریبی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از مناطقی یک، دو، سه، چهار، پنج و ۲۲ عبور کرده و در پهنه شمالی پایتخت، از محدوده فلکه سوم تهرانپارس در شرق تا وردآورد در غرب تهران امتداد پیدا می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!