398 واحد تولیدی در کردستان گواهی استاندارد دارد


398 واحد تولیدی در کردستان گواهی استاندارد دارد

سنندج - ایرنا - مدیرکل استاندارد کردستان گفت: تعداد واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد در این استان به 398 واحد افزایش یافت.

ژیلا یزدانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تولید واحدهای دارای پروانه استاندارد همواره مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۹۸ واحد تولیدی در استان زیرپوشش استاندارد قرار گرفتند و محصولات آنها براساس شاخص‌های استاندارد تعیین شده تولید و روانه بازار می‌شود.

وی به تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اشاره کرد و افزود: ۹۰ پروانه اجباری، تشویقی طی سال گذشته در استان صادر و ۳۱ پروانه هم تمدید و ۶۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد هم باطل شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته را ارائه ۹ هزار و ۴۷۸ نفر ساعت آموزش‌های برون سازمانی خواند و گفت: ۸۳ مدیر کنترل کیفیت در استان تایید صلاحیت شدند و تعداد مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر به ۳۲۸ مدیر رسیده است.

یزدانی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های بازرسی دارای پروانه معتبر در استان سه شرکت است، یادآور شد: ۳۱ آزمایشگاه‌ همکار دارای پروانه معتبر هم در استان وجود دارد که طی سال گذشته ۴۷ مورد بازرسی از این آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی انجام شده است.

وی به انجام ۴۹۷ آزمون اوزان سنگین طی سال گذشته در این استان خبرداد و اظهار داشت: یک هزار و ۳۶۳ آزمون‌ نازل‌های سوخت مایع و سی ان جی و هفت هزار و ۶۵۲ آزمون اوزان سبک هم در این مدت در استان انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟