دفاتر تسهیل‌گری برنامه اشتغال برای محلات حاشیه‌نشین ارایه کنند


دفاتر تسهیل‌گری برنامه اشتغال برای محلات حاشیه‌نشین ارایه کنند

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه گفت: با توجه به معضلات موجود محلات حاشیه‌نشین در حوزه اشتغال، باید تدوین برنامه اشتغال مختص این محلات با هدف بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به طور جدی در دستور کار دفاتر تسهیلگری محلی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا؛ «فضل الله رنجبر» عصر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های اقتصادی شهرستان در پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و رفع موانع به منظور ایجاد جهشی قابل توجه در شاخص‌های اقتصادی شهرستان از همه دستگاه‌ها خواست از تمام ظرفیت‌های خود در راستای تحقق شعار امسال بهره بگیرند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت نهادهایی همچون کانون هماهنگی انجمن های کشاورزی، انجمن توسعه کارآفرینی و تعاون و دفاتر تسهیلگری محلی که دارای توان ملاحظه ای در راستای ایجاد اشتغالی پایدار هستند، کمال بهره گیری را به عمل آورند.

در این جلسه پنج دفتر تسهیل‌گری محلی که در محلات دولت آباد، حکمت آباد، مراد حاصل، جعفرآباد و شاطر آباد مستقر هستند به تشریح فعالیت های خود در حوزه اشتغال در سال ۱۳۹۹ و برنامه های خود در سال ۱۴۰۰ پرداختند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه سکونت دارند.

حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت این کلانشهر در حاشیه شهر سکونت دارند.

شهرداری کرمانشاه در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان این کلانشهر خدمات ارائه می‌دهد.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، در جدول بیکاری زمستان، پس از استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد قرار گرفته اند.

کرمانشاه در زمستان سال ۹۸ هم با نرخ بیکاری ۱۷.۹درصد، پس از کردستان(۲۰ درصد) در رتبه دوم استان های بیکار قرار داشت.

طبق سند اشتغال، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن