آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 24 فروردین 1400


آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 24 فروردین 1400

نرخ سکه بهار آزادی در بازار روز گذشته رشد 100 هزار تومانی را تجربه کرد و به بهای 10 میلیون و 520 هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 24 فروردین چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 24 فروردین 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۳ فروردین با ۶,۲۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در ادامه سیر نزولی هفته گذشته، تحت تاثیر افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و قوی‌تر شدن دلار، کاهش بیشتری یافت و بهای هر اونس طلا (درساعت ۲۰ به وقت تهران) به ۱۷۳۵ دلار رسید.

آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا نشان می‌دهند که تورم سریع‌تر از حد انتظار در ماه‌های آتی اوج خواهد گرفت و این امر باعث رشد بازده واقعی شده و قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبه‌رو کرده است.

تورم بالاتر همزمان با بازگشایی اقتصاد، تقویت سلامت عمومی و کمک اقتصادی قابل توجه دولت را نشان داد. برخی از سرمایه‌گذاران طلا را پناه امنی در برابر تورم بالاتر می‌بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد.

نزدیکی سکه به ارزش واقعی خود

نرخ سکه بهار آزادی در بازار روز گذشته رشد ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. در ابتدای کار بازار جهانی اونس طلا با تغییرات قیمتی منفی آغاز کرد که خبر خوبی برای معاملعه گران سکه نبود.

از نگاه کارشناسان این بازار تا زمانی که نرخ سکه به زیر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد باید انتظار روند نزولی آن باشیم. علاوه بر این به ‌نظر می‌رسد که خروج دلار از مسیر کاهشی باعث می‌شود که سکه بازان مجددا جسارت خرید را به‌دست آورند.

در وضعیت فعلی معامله‌گران به نتایج مثبت و مطلوب در نشست‌های آتی برجام چشم دوخته‌اند تا با کوچک‌ترین نشانه‌ها بتوانند مجددا با ریسک پایین‌تر وارد بازار شوند. با این حال اگر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز رفتاری مانند روزهای گذشته داشته باشند. انتظار می‌رود که نرخ سکه و طلا بیش از این کاهش داشته باشند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج