سرانه پارک‌های شهری در قشم به 9.2 متر رسید


سرانه پارک‌های شهری در قشم به 9.2 متر رسید

قشم- ایرنا- مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساخت پارک‌های شهری در قشم سرانه آن در قشم برای هر نفر از 5.6 متر در سال 1396 به 9.2 متر افزایش یافته است.

فرج طهماسبی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۳۹۶ مساحت پارک‌های قشم ۲۲۰ هزار متر مربع بود که این رقم هم‌اکنون به ۳۹۰ هزار متر مربع رسیده است.

وی ادامه داد: افتتاح مرحله دوم کمپ پارک آفتاب، پارک شهرک گلستان و بوستان در سال ۱۳۹۹ باعث افزایش سرانه پارک‌ها و فضای سبز شهروندان در قشم شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: امسال نیز مرحله دوم پارک‌ جنگلی گلستان، پارک‌های محله‌ای شهرک‌های نریمان، بوستان، الهیه، سام و زال، ساخت پارک ساحلی مرجان و توسعه پارک زیتون آغاز می‌شود که باعث افزایش سرانه پارک‌های شهری قشم می‌شود.

وی افزود: سرانه فضای سبز شهر قشم نیز از ۱۲.۶ متر در سال ۱۳۹۶ به ۱۵.۵متر رسیده که افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

طهماسبی ادامه داد: کاشت بیش از سه هزار نفر انواع نخل مثمر سازگار با آب و هوای منطقه، ایجاد بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع چمن طبیعی و کاشت بیش از ۳۰ هزار اصله درخت و درختچه در راستای افزایش سرانه فضای سبز از جمله اقدامات انجام شده به حساب می‌آید.

وی از افتتاح نخستین باغ الگویی میوه‌های گرمسیری در قشم خبرداد و تصریح کرد: احداث نهالستان امید، ایجاد فضای سبز جاده‌های بین شهری و روستایی، میدان‌های قشم، درگهان و سوزا، فرودگاه و ایجاد و توسعه پارک‌های محله روستایی را می‌توان از سایر اقدامات برای توسعه فضای سبز برشمرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام