جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره با حضور هشت استان برگزار می‌شود


جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره با حضور هشت استان برگزار می‌شود

سنندج - ایرنا - فرماندار شهرستان دیواندره گفت: پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز با حضور هشت استان در تیرماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، جمال ارشدی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز در شهرستان دیواندره اظهار داشت: در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز هشت استان ، کردستان، همدان، قزوین، ایلام، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای دیواندره در حوزه فرهنگی، اضافه کرد: دیواندره دارای فرهنگی غنی و هنرمندانی توانمند است که این مهم امکانی برای برنامه ریزی و اجرای جشنواره های فرهنگی در شهرستان است.

وی خواستار نهایت تلاش دستگاه‌های مربوطه در برگزاری جشنواره شد و افزود: وجود ظرفیت های مناسب فرهنگی در شهرستان زمینه ساز تحقق و توسعه هرچه بهتر و شایسته تر برنامه های فرهنگی و هنری است.

فرماندار شهرستان دیواندره ادامه داد: تعامل بین بخشی میان ادارات شهرستان برای فعالیت های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی به طور مطلوب وجود داشته که برگزاری چهار مرحله قبل جشنواره نشانگر آن بوده است.

وی گفت: جشنواره منطقه ای تئاتر طنز پیشانی فرهنگی شهرستان بوده بنابراین لازم است که دبیرخانه دائمی آن در شهرستان راه‌اندازی شود تا از نظر اعتبار برای برگزاری در سال های آینده مشکلی وجود نداشته باشد.

ارشدی به سرانه فرهنگی هنری شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با راه‌اندازی پلاتوی در دست ساخت، سرانه فضاهای فرهنگی در شهرستان افزایش قابل توجهی خواهد داشت و بدون شک پنجمین جشنواره طنز دیواندره از این لحاظ در سطح عالی برگزار می شود.

فرماندار شهرستان دیواندره اضافه کرد: ضروری است از توان و کمک بخش خصوصی، خیرین، انجمن های نمایشی حوزه فرهنگی، شهرداری‌، شورای اسلامی شهر و سمن‌ها در برگزاری جشنواره‌ها بهره گرفته شود.

در ادامه جلسه سید امجد افصحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیواندره، سلیم کریمی دبیر جشنواره و حسین مرادی رییس انجمن نمایش شهرستان گزارشی از وضعیت جشنواره را بیان کردند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است