واکسیناسیون طیور بومی استان مرکزی علیه بیماری نیوکاسل آغاز شد


واکسیناسیون طیور بومی استان مرکزی علیه بیماری نیوکاسل آغاز شد

اراک - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مرحله چهارم واکسیناسیون طیور بومی این استان علیه بیماری نیوکاسل از فروردین ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

دکتر«محمد فتاحی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واکسیناسیون ۷۵۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای استان مرکزی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل هدفگذاری شده‌ است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون طیور بومی در روستاهای استان مرکزی توسط ۱۲ گروه شامل ۲۴ نفر از کارشناسان و دامپزشکان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طیور بومی این استان در سه مرحله سال گذشته علیه بیماری نیوکاسل ایمن سازی شدند.

فتاحی افزود: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور و استان به همراه دارد.

وی ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشتی خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور استان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار