راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در خلخال


راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در خلخال

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با افزایش بیماران بستری کرونایی در خلخال، در صدد راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان هستیم.

محمد مهرتک در جلسه ستاد کرونای شهرستان خلخال اظهار کرد: تنها بیمارستان این شهرستان با ظرفیت کامل به بیماران ارائه خدمات می‌کند و ما حتی بخش جراحی این بیمارستان را به بخش ویژه کرونایی تبدیل کردیم ولی با این وجود بیمارستان‌ها جوابگوی مراجعین و افزایش سرسام‌آور بیماران کرونایی نیست.

وی به دو برابر شدن بستری‌ها و وضعیت وخیم بیماران مراجعه‌کننده اشاره کرد و گفت: عادی‌انگاری‌ها و سهل‌انگاری مردم در دو هفته گذشته به ویژه ایام عید بیشترین خسارت را به بار آورده به طوریکه کادر درمانی خسته و فرسوده با کمترین امکانات جوابگوی شرایط حاد کرونایی در این شهرستان نیست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال تصریح کرد: در حال حاضر در 50 تخت این بیمارستان شاهد بستری بیماران کرونایی هستیم ولی با افزایش مراجعین در روزهای آینده دیگر امکان ارائه خدمات نخواهد بود و ما مجبور به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم.

مهرتک از اهالی خلخال و روستاها خواست تا از ترددهای نابجا، تجمعات و دورهمی‌ها به جد پرهیز کنند تا در روزهای آینده امکان کاهش و کنترل بیماران کرونایی وجود داشته باشد.

وی با قدردانی از همکاری خوب اصناف در تعطیلی 80 درصد واحدهای صنفی خاطر نشان کرد: فعالیت 20 درصد اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن هم با هدف تأمین مایحتاج مردم ایرادی ندارد اما چنانچه واحدهای صنفی و برخی از شهروندان به محدودیت‌های کرونایی پایبند نباشند قطعا برخورد جدی با آنها باید در دستور کار مراجع انتظامی، قضایی و اجرایی شهرستان باشد.

مهرتک اضافه کرد: به هیچ وجه در مناطق شهری و روستایی دورهمی‌ها و تجمعات انتخاباتی قانونی نبوده و قطعا ستاد کرونا و قرارگاه زیستی با متخلفان در این حوزه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی