رمضان ماه اسلام، طهارت قلب، آزمایش مومن و قیام بر علیه هوای نفس است


رمضان ماه اسلام، طهارت قلب، آزمایش مومن و قیام بر علیه هوای نفس است

آیت‌الله شبستری با اشاره به اینکه عظمت ماه رمضان به برکت حضور قرآن است که خداوند آن را در این ماه نازل کرده است گفت:‌ رمضان ماه اسلام، طهارت قلب، آزمایش مومن و قیام بر علیه هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» در ابتدای جلسه درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، طی سخنانی گفت: امام سجاد(ع) هنگام روئیت هلال ماه رمضان می‌فرمودند خدا را بر نعمت‌های خود سپاسگزارم و اینکه از جمله راه‌های احسان خود را ماه رمضان قرار داد.

وی با اشاره به ادامه فرمایش امام سجاد(ع) که ماه رمضان ماه اسلام است، افزود: رمضان ماه مسلمان شدن واقعی انسان است، یعنی انسان مستحبات و مکروه‌‌ها را هم رعایت کند و به صورت کامل مسلمان واقعی شود.

آیت‌الله شبستری در ادامه فرمایش امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه ماه رمضان ماه پاک‌کننده است، عنوان کرد: اگر انسان روزه واقعی داشته باشد افزون بر مبطلات روزه مثل خوردن و آشامیدن را ترک کرده از انواع گناهان همچون غیبت، دروغ، کسب حرام و سایر گناهان پرهیز کند ماه رمضان سبب می‌شود که گناهان گذشته او هم پاک شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بخش دیگری از فرمایش امام سجاد(ع) درباره ماه رمضان که رمضان ماه آزمایش است، اظهار کرد:‌ خداوند در این ماه بندگان خود را آزمایش می‌کند که چه کسانی به وظایف دینی خود عمل کردند.

وی در ادامه فرمایش امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه ماه رمضان ماه قیام است، گفت: در ماه رمضان انسان باید بر علیه هوای نفس قیام داشته باشد، یا بر عبادت الهی اقامه کند، افزون بر نمازهای واجب به سایر اعمال مستحب هم بپردازد.

آیت‌الله شبستری در پایان خاطرنشان کرد: عظمت ماه رمضان به برکت حضور قرآن است که خداوند آن را در این ماه نازل کرده است، از خداوند بخواهیم که ما را موفق کند رمضانی را در پیش بگیریم که امام سجاد(ع) بر آن اشاره کردند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا