67 دستگاه ماشین کشاورزی به بهره برداران کهگیلویه وبویراحمدی واگذار شد


67 دستگاه ماشین کشاورزی به بهره برداران کهگیلویه وبویراحمدی واگذار شد

یاسوج - ایرنا -رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 67 دستگاه تراکتور و کمباین بزرگ با قیمت دولتی به بهره برداران حوزه کشاورزی این استان واگذار شده است.

سیامک شفائی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۵ دستگاه تراکتور و۱۲ دستگاه کمباین بزرگ به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی واگذار شده است.

وی بیان کرد:هر یک از این ماشین های کشاورزی به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از نرخ بازار واگذار شده است.

شفائی میزان سرمایه گذاری برای خرید این تجهیزات را ۹۵ میلیارد ریال برآورد کرد.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار به کشاورزان استان پرداخت شده است.

شفائی اظهار داشت: با این اعتبار ۳۰۵ دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین با قیمت دولتی ( بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتراز قیمت بازار ) ،۱۲دستگاه کمباین بزرگ غلات،بیش از ۶۰۰ دستگاه سایر ماشین های کشاورزی حفاطتی،کاشت،داشت زراعی،باغبانی و حوزه های آّبزی پروری،دام در قالب سهمیه بندی های مختلف کشوری به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد برای نوسازی ناوگان ماشینی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این منابع بانکی برای خریداری ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین،کمباین های بزرگ غلات به همراه هد کلزا و تجهیزات حوزه دام، طیور و آبزیان پرداخت شده است.

شفائی ابراز داشت:این تسهیلات تکلیفی با سود ۱۵درصد و دوره بازپرداخت پنج تا هفت ساله به بهره برداران پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:میزان بهره گیری از ماشین های کشاورزی در استان امسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

شافئی ابراز داشت:شاخص ضریب مکانیزه کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۹۲ ،۸۳ صدم بود اکنون به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

وی بیان کرد: درحالی که ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید یکهزار و۹۰۰ دستگاه تراکتور در اختیار کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد بود هم اکنون سه هزار و۱۵۵دستگاه تراکتور در اختیار آنان قرار دارد.

شفائی عنوان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و ادوات زراعی، دام، طیور و شیلات در کهگیلویه و بویراحمد و ۱۴۰ دستگاه کمباین بزرگ مهاجر در مراحل مختلف تولید و برداشت محصولات کشاورزی استان بکار گرفته می شود.

وی ابراز داشت:افزایش سرعت،دقت،بهره وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک،جذابیت کشاورزی برای جوانان ،جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهرها، افزایش قابل ملاحظه درآمد کشاورزان،کاهش شدید هزینه کارگری و کار طاقت فرسای کشاورزی و کاهش هزینه تولید از مزایای توسعه تجهیزات مکانیزاسیون محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی