افزایش ساعت کاری 7 مرکز منتخب کرونا در مشهد+آدرس


افزایش ساعت کاری 7 مرکز منتخب کرونا در مشهد+آدرس

مدیرتوسعه شبکه وارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نتیجه دید و بازدیدها، سفرها و عدم رعایت پروتکل‌ها در تعطیلات نوروزی افزایش دو برابری تعداد مراجعان سرپایی مراکز منتخب کرونا از هفته دوم فروردین‌ماه بود، گفت: ساعات کاری هفت مرکز از 20 مرکز منتخب  کرونا در مشهد همزمان با ماه رمضان از 7 عصر به 10 شب افزایش یافته و...

محمدحسن درخشان دوغایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پس از موج سوم که بیماری تا حدودی فروکش کرد، تعداد مراجعان به شدت کاهش پیدا کرد و روزانه به حدود ۶۰۰-۷۰۰ بیمار در تمامی مراکز منتخب کرونا رسید، بیان کرد: نتیجه دید و بازدیدها، سفرها و عدم رعایت پروتکل‌ها در تعطیلات نوروزی افزایش دو برابری تعداد مراجعان سرپایی مراکز ما از هفته دوم فروردین‌ماه بود. در حال حاضر این تعداد سیر صعودی دارد و متاسفانه بیماران مشکوک به کرونا هرروز بیشتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه درصد تست‌های مثبت PCR که در مراکز تحت پوشش دانشگاه گرفته می‌شود نیز بیش از دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: هم‌اکنون با آماری که از بخش‌های خصوصی نیز داریم، روزانه ۴۰۰۰ تا ۴۴۰۰ نمونه‌گیری انجام می‌شود که از این تعداد بیش از ۳۰ درصد مثبت می‌شود. در صورتی که در بهمن و اسفندماه سال گذشته این آمار ۱۲-۱۳ درصد بود.

به گفته مدیر توسعه شبکه وارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مراکز منتخب کووید-۱۹ از اول شیوع ویروس کرونا در پنج اسفندماه سال ۹۸ در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد راه‌اندازی شدند که ویژه خدمات سرپایی بیماران مشکوک به کرونا است.

درخشان ضمن اشاره به اینکه ۴۰ مرکز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد وجود دارد که تعداد ۲۲ مرکز در شهر مشهد قرار دارد، اظهار کرد: هم اکنون که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، ساعات کاری هفت مرکز از این تعداد را از ۷عصر به ۱۰ شب افزایش دادیم و سایر مراکز نیز کماکان از ۸صبح تا قبل از اذان ادامه کار خواهند داد.

وی افزود: افزایش ساعات کاری برای این هفت مرکز به این دلیل است که این مراکز تعداد مراجعان بیشتری را دارند و نیاز است پس از افطار نیز ارائه خدمت کنند. همچنین تیم‌ها و پزشک‌های مستقر در این مراکز را افزایش داده‌ایم.

مدیرتوسعه شبکه وارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین درمورد افزایش مراکز منتخب کرونا توضیح داد: اگر بخواهیم فضاهایی که موجود هستند و در اختیار داریم به مراجعان مشکوک به کرونا اختصاص دهیم، همزمان باید ارائه خدمت مراقبتی به گروه‌های هدف از جمله مادران، کودکان، بارداران، سالمندان، بیماران خاص و... را نیز کاهش دهیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم به مکانی که این افراد رفت‌وآمد دارند، بیماران مشکوک به کرونا مراجعه داشته باشند.

درخشان ادامه داد: به دلیل این محدودیت و عدم توقف ارائه خدمت به گروه‌های هدف، باید مکانی جدا در خصوص بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفت. فعلا انجام این طرح مشخص نیست. هم‌اکنون در حال پیگیری و تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب مکان و جانمایی مراکز هستیم. احتمالا در چند روز آینده این تصمیم‌گیری انجام خواهد شد که اگر امکانش وجود داشت، تحقق پذیرد.

وی با اشاره به سهمگین بودن پیک چهارم کرونا اظهار کرد: از آنجایی که ماه رمضان را در پیش داریم، مردم باید از دیدوبازدیدهای افطاری پرهیز کنند وگرنه آسیب‌های جدی‌تری را به خصوص در گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان که بیشترین مرگ‌ومیرها را دارند، مشاهده خواهیم کرد.

آدرس مراکز منتخبی که ساعت کاری آنها در ماه رمضان افزایش خواهد یافت به شرح زیر است:

مرکز آب‌ و برق: خیابان ویلا، نبش ویلای ۳
مرکز شهرک لشکر: بولوار فلاحی، فلاحی ۳۰
مرکز پنج‌‎تن(ع): بابانظر ۴۲، چهارراه سوم سمت راست
مرکز سیلو: خیابان رسالت، جنب سیلو گندم، نبش رسالت ۱۶
مرکز احمدی: بلوار شهید قرنی، چهارراه ابوطالب
مرکز امام علی(ع): انتهای آخوند خراسانی ۲۴
مرکز سیدی: سیدی، نبش صبای غربی ۱۱

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری