تشویق مشترکین خانگی برق گیلان به استفاده از انرژی خورشیدی


تشویق مشترکین خانگی برق گیلان به استفاده از انرژی خورشیدی

مدیرعامل توزیع برق گیلان از حمایت دولت برای احداث سامانه‌های خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت اسمی حدود 600 وات در قالب طرح برق امید، برای متقاضیان گیلانی خبر داد.

«محمد اسماعیل هنرمند» در این باره به همشهری آنلاین گفت: طرح برق امید برنامه مدون ملی مختص مشترکین خانگی است که از آبان سال گذشته توسط وزارت نیرو مطرح شد. اما از سال گذشته که این طرح در کشور اجرایی شد، هنوز در گیلان مورد استقبال قرار نگرفته است. به همین دلیل دولت از هزینه احداث یک سامانه خورشیدی خانگی کوچک مقیاس با برآورد هزینه 150 میلیون ریالی در قالب تسهیلات، حمایت می‌کند.

وی افزود: 78 درصد مشترکین برق استان در بخش خانگی هستند که با اجرای این طرح می‌توانند ضمن کاهش 10 درصدی مصرف برق، ازمشترکین پرمصرف به خوش مصرف و کم مصرف تبدیل شوند.

هنرمند اضافه کرد: مشترکین پرمصرف بخش خانگی با احداث سامانه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در قالب این طرح، ضمن مصرف بهینه برق می‌توانند هزینه برق مصرفی خود را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار کرد: مناطق جنوبی گیلان از جمله رودبار، منجیل هرزویل و لوشان مستعد سرمایه‌گذاری برای انرژی خورشیدی هستند و برنامه ریزی‌هایی برای احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و نیروگاه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی در این مناطق صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای 4 روستای صعب العبور گیلان که امکان تامین برق به صورت شبکه توزیع وجود نداشت از طریق فیلدهای انرژی خورشیدی برق رسانی انجام شد. امسال نیز برای 5 روستای دیگر تا پایان خرداد از این طریق برق رسانی انجام می‌شود.

کد خبر 594803

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟