2 هزار و 100 راس از گوسفندان بومی استان سمنان اصلاح نژاد شدند


2 هزار و 100 راس از گوسفندان بومی استان سمنان اصلاح نژاد شدند

سمنان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برنامه‌های اصلاح نژاد 2 هزار و 100 راس گوسفندان بومی استان با هدف افزایش بازدهی و کاهش اتلاف سرمایه‌گذاری اجرا شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی شاه‌حسینی روز سه‌شنبه به رسانه ها اظهار داشت: برنامه اصلاح نژاد گوسفندان بومی استان سمنان از سال ۱۳۹۸ کلید خورد و در سال ۱۳۹۸، این طرح در بین یکهزار و ۵۰ راس و سال گذشته بین یکهزار و ۵۰ راس دیگر از گوسفندان بومی استان اجرا شد.

وی ادامه داد: اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ اصلاح نژاد ۲ هزار راس گوسفند در سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شد که در مجموع این میزان اعتبار برای یکهزار و ۵۰ راس هزینه شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های اصلاح نژاد در استان سمنان لحاظ شد که با این میزان اعتبار برای یکهزار و ۵۰ راس گوسفند هزینه شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سال ۱۳۹۸، طرح‌های اصلاح نژاد گوسفندان بومی در چهار گله در شهرستان‌های سرخه، دامغان، میامی و مهدی‌شهر استان اجرا شد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه دام سنگسری از دام‌های خوب و بومی استان سمنان است، اضافه کرد: گوسفند سنگسری بومی این منطقه دارای گوشت لذیذ و مطلوبی است اما گله‌داران از آن استقبال نمی‌کنند و به دنبال نژاد بهتر با میزان گوشت و شیردهی بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری با هدف حفظ این نسل در استان سمنان انجام می‌شود، افزود: گوسفند سنگسری یکی از مقاوم‌ترین نژادهای بومی محسوب می‌شود و نیاز است تا این نژاد حفظ شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ایستگاه تکثیر و اصلاح نژاد قوچ سنگسری در دامغان سال‌های گذشته احداث‌شد، تصریح کرد: این ایستگاه از سال ۹۸ به مدت سه سال به بخش‌ خصوصی واگذار شده است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد