2 هزار و 100 راس از گوسفندان بومی استان سمنان اصلاح نژاد شدند


2 هزار و 100 راس از گوسفندان بومی استان سمنان اصلاح نژاد شدند

سمنان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برنامه‌های اصلاح نژاد 2 هزار و 100 راس گوسفندان بومی استان با هدف افزایش بازدهی و کاهش اتلاف سرمایه‌گذاری اجرا شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی شاه‌حسینی روز سه‌شنبه به رسانه ها اظهار داشت: برنامه اصلاح نژاد گوسفندان بومی استان سمنان از سال ۱۳۹۸ کلید خورد و در سال ۱۳۹۸، این طرح در بین یکهزار و ۵۰ راس و سال گذشته بین یکهزار و ۵۰ راس دیگر از گوسفندان بومی استان اجرا شد.

وی ادامه داد: اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ اصلاح نژاد ۲ هزار راس گوسفند در سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شد که در مجموع این میزان اعتبار برای یکهزار و ۵۰ راس هزینه شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های اصلاح نژاد در استان سمنان لحاظ شد که با این میزان اعتبار برای یکهزار و ۵۰ راس گوسفند هزینه شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سال ۱۳۹۸، طرح‌های اصلاح نژاد گوسفندان بومی در چهار گله در شهرستان‌های سرخه، دامغان، میامی و مهدی‌شهر استان اجرا شد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه دام سنگسری از دام‌های خوب و بومی استان سمنان است، اضافه کرد: گوسفند سنگسری بومی این منطقه دارای گوشت لذیذ و مطلوبی است اما گله‌داران از آن استقبال نمی‌کنند و به دنبال نژاد بهتر با میزان گوشت و شیردهی بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری با هدف حفظ این نسل در استان سمنان انجام می‌شود، افزود: گوسفند سنگسری یکی از مقاوم‌ترین نژادهای بومی محسوب می‌شود و نیاز است تا این نژاد حفظ شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ایستگاه تکثیر و اصلاح نژاد قوچ سنگسری در دامغان سال‌های گذشته احداث‌شد، تصریح کرد: این ایستگاه از سال ۹۸ به مدت سه سال به بخش‌ خصوصی واگذار شده است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...