انجام هفت هزار نمونه گیری کرونا در خرمشهر


انجام هفت هزار نمونه گیری کرونا در خرمشهر

آبادان-ایرنا- رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: بیش از هفت هزار نمونه‌گیری همزمان با گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در شهرستان خرمشهر انجام شد.

ضیاء عبیداوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر توانست در این گام بیش از ۸۵ درصد از افراد مورد انتظار و اطرافیان بیماران کرونایی در سطح شهرستان خرمشهر را طبق دستورالعمل کشوری مورد رهگیری قرار دهد.

وی گفت: این میزان نمونه گیری کرونا با توجه به چالش های موجود در خرمشهر با تلاش بی وقفه نیروهای خستگی ناپذیر این مرکز و نیروهای داوطلب بسیج این شهرستان حاصل شد.
عبیداوی افزود : در قالب این طرح بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا و افراد پرخطر تحت مراقبت در منزل قرار گرفتند.

وی ضمن قدردانی از حمایت و همراهی همدلانه فرماندهی بسیج شهرستان خرمشهر در اجرای این طرح اظهار داشت: بیش از ۲ هزار بسته حمایتی به ارزش تقریبی هر بسته چهار میلیون ریال در راستای اجرای این طرح توزیع شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

کرونا در خوزستان تاکنون پنج هزار قربانی گرفته است.

خرمشهر هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری،۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲۴ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه