برنامه‌های ماه رمضان صداوسیمای خراسان رضوی اعلام شد


برنامه‌های ماه رمضان صداوسیمای خراسان رضوی اعلام شد

صداوسیمای خراسان رضوی ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

صداوسیمای خراسان رضوی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در رسانه‌های خود را اعلام کرد که بر اساس آن «ترتیل‌خوانی قرآن کریم» به صورت روزانه از حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه‌های سراسری و شبکه استانی قرار می‌گیرد. همچنین برنامه «سفره همدلی» به تهیه‌کنندگی علی‌محمد کاظمیان‌پور همزمان با افطار پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های مختلفی همچون تفسیر نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن، ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی و دعوت از کارشناسان مذهبی و پزشکی است. برنامه «بهار مهربانی» نیز ویژه سحرگاهان به تهیه‌کنندگی محمدرضا امیری به صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد. «تفسیر قرآن» و «لیالی قدر» از برنامه‌های دیگر سیمای استانی خراسان رضوی است.

بر اساس این گزارش، در رادیوهای خراسان رضوی نیز ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای ماه رمضان در نظر گرفته شده است. «صدای ربنا» به تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی همزمان با افطار روی آنتن می‌رود و در برگیرنده بخش‌های مختلفی همچون «بهار قرآن»، «نان و خرما»، «فانوس» و «بهار صالحان» است. «نسیم سحری» نیز که رضا سلیمانی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد در سحرگاهان ماه رمضان روی آنتن می‌رود. گزارش از حرم مطهر رضوی و مشاغل فعال در شب و معرفی آداب و رسوم مردم خراسان در سحرگاهان ماه رمضان از بخش‌های این برنامه است که تالوت قرآن و دعا و نیایش نیز زینت بخش آن خواهد بود.

همچنین برنامه‌های «گامی ‌به سوی نور»، «لحظه‌های آسمانی»، مسابقه «نسیم رحمت»، «هیچ‌جا خونمون نمی‌شه»، نمایش «در همسایگی بهشـت»، «شــمیم وحی»، «از خود تا خدا»، «سبک زندگی اسلامی»، «از محراب تا معراج»، «بر شـاخه‌های نور»، «روشنا»، «طوبی»، «پارسایان» و ویژه‌برنامه شب قدر از دیگر برنامه‌هایی است که رادیو خراسان رضوی تقدیم روزه‌داران و مهمانان سفره‌های آسمانی می‌کند.

بر اساس اعلام صداوسیما خراسان رضوی، «وادی نور» و «ضربان» از ویژه‌برنامه‌های رادیو دری مرکز خراسان رضوی است که تقدیم مخاطبان در آنسوی مرزها می‌شود. رادیو سراسری زیارت هم برنامه‌های «قرار بندگی» را با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت ۲ تا ۲:۵۷ بامداد هر روز به ‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی امیر حسن روحانی از حرم مطهر امام رضا پخش خواهد کرد. «نسیم بهشت» ویژه‌برنامه سحرگاهی رادیو زیارت است که همه‌روزه از ساعت ۳:۳۰ تا ۴:۴۵ به‌ صورت زنده از استودیوی حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می‌شود. شرح و توصیف فضائل ماه مبارک رمضان، کارشناسی پیرامون احکام این ماه، فرازهایی از دعای افتتاح و دعای سحر از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه است که تهیه‌کنندگی آن را امیرحسن روحانی به عهده دارد.

«پخش ترتیل سحرگاهی کلام‌الله مجید» از ساعت ۵:۱۵ تا ۶:۱۵ صبح به ‌صورت زنده از حرم مطهر رضوی هر روز قرائت یک جزء از قرآن مجید را منعکس می‌کند. «در حریم ملکوت» برنامه ویژه اذانگاهی ظهر شبکه رادیویی زیارت است که در ظهرهای ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۵۵ به ‌صورت زنده از حرم مطهر پخش خواهد شد. در این برنامه که به تهیه‌کنندگی محمدجواد دهقان پخش خواهد شد از مباحث کارشناسی متنوع همچون مناجات ماه، ادعیه هر روز، احکام، مباحث اخلاقی و فضایل ماه مبارک رمضان بهره خواهیم برد. از ویژگی‌های این برنامه پخش زنده قرائت کلام‌الله مجید و اذان ظهر از حرم مطهر رضوی است.

«ترتیل کلام‌الله مجید عصرگاهی» هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ به ‌صورت زنده از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش خواهد شد. «زیارت و ضیافت» عنوان ویژه‌برنامه افطار شبکه رادیویی زیارت است. این برنامه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ دقیقه به مدت ۱۲۰ دقیقه به‌ صورت زنده از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می‌شود. این برنامه که به تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی‌پخش می‌شود دارای بخش‌های متنوعی همچون مناجات‌خوانی ماه مبارک رمضان، احکام این ماه، مباحث کارشناسی و... است. از جمله مهم‌ترین ویژگی این برنامه پخش زنده قرائت کلام‌الله مجید و اذان مغرب از حرم مطهر امام رضا(ع) است.

بر اساس اعلام صداوسیمای خراسان رضوی، «حدیث دوست» با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای افتتاح است که هرشب از ساعت ۲۳ تا ۲۳:۵۵ به ‌صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش می‌شود که تهیه‌کنندگی آن را محمد گلگونی بر عهده دارد. «شب‌های سرنوشت» عنوان ویژه‌برنامه شبکه رادیویی زیارت در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان است. این برنامه که به انعکاس و پخش مراسم احیا شب قدر از حرم مطهر امام رضا (ع) می‌پردازد در شب‌های قدر به‌ صورت زنده پخش خواهد شد. «کریمانه» عنوان ویژه ‌برنامه شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) است که در این روز از ساعت ۲۱:۳۵ تا ۲۳ به ‌صورت زنده از حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد. برنامه کریمانه همچنین به‌ صورت زنده و هماهنگ از شبکه‌های استانی صدا تقویت و پخش خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر