تخت‌های آی.سی.یو بیمارستان بزرگ دزفول از بیماران کرونایی پر شد


تخت‌های آی.سی.یو بیمارستان بزرگ دزفول از بیماران کرونایی پر شد

دزفول - ایرنا - سرپرست بخش‌های آی.سی.یو بیمارستان بزرگ دزفول گفت: تخت‌های چهار بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بیمارستان بزرگ دزفول از بیماران کرونایی اشباع شده و تخت خالی برای بستری سایر بیماران در این بخش‌ها وجود ندارد.

فرهاد نعنایی روز سه‌شنبه با علام این مطلب به خبرنگاران، افزود:حدود ۵۰ تخت در چهار بخش آی.س.یو این بیمارستان با حداکثر توان در خدمت بیماران کرونایی بدحال هستند.
این متخصص بیهوشی به خانواده‌ها توصیه کرد با مشاهده کوچکترین علایم از جمله تب، بیحالی، علایم ریوی و گوارشی، عصبی، و دردهای جانبی، به کرونا مشکوک شوند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وی افزود: باید تلاش شود مراحل اولیه بیماری از دست نرود یعنی بیمار در شرایط اولیه بیماری به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند و اجازه داده نشود بیماری مسلط شده و درگیری ویروس شدت پیدا کند.
وی ادامه داد: بی تفاوتی نسبت به علایم کرونا باعث می‌شود بیمار شرایط بدی را پشت سر گذاشته و بخش‌هایی از ارگان‌های بدن درگیر شوند که در آن صورت کنترل آن دشوار است این در حالی است که اگر در مراحل اولیه بیماران به بیمارستان مراجعه کنند می‌توان به صورت سرپایی آنها را درمان کرد و حتی به بستری در بخش‌های عادی و ویژه نیاز نداشته باشند.
نعنایی با بیان اینکه تخت‌های همه بخش‌های این بیمارستان دزفول پرشده افزود: تعدادی از بیماران منتظر خالی شدن تخت ‌برای بستری هستند.
مسوول بخش‌های آی.سی.یو بیمارستان بزرگ دزفول ادامه داد: هم اکنون اگر بیماری نیاز به آی.سی.یو داشت در بخش های حاد تنفسی بستری می‌شود و از اقدامات درمانی توسط پرستاران و کادر درمان که به آنها آموزش داده شده بهره‌مند می‌شوند تا تخت خالی و امکان بستری در بخش‌های ویژه فراهم شود.

این متخصص بیهوشی اضافه کرد: درصد زیادی از بیمارانی که در آی.سی.یو بستری می‌شوند روند بهبودی را طی می کنند ولی ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها مجبور به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شوند؛
پزشک زمانی که احساس کند بیمار دارد از دست می رود از دستگاه تنفس مصنوعی برای وی استفاده می‌کند.

وی گفت: ۵۰ درصد از افرادی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده میکنند فوت می‌کنند.

شهرستان دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

هم اکنون افزون بر ۲۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند و ۱۴۰ بیمار نیز روزانه به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج