برخی به خاطر رقابت‌های سیاسی دستاوردهای دولت را انکار می‌کنند


برخی به خاطر رقابت‌های سیاسی دستاوردهای دولت را انکار می‌کنند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهوری گفت: برخی تلاش دارند به خاطر رقابت‌های سیاسی خارج از حد معمول، دستاوردهای دولت و در اصل نظام را انکار کنند.

مهدی علیخانی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های مختلف پیشوا در جمع خبرنگاران گفت: جامعه‌ای می‌تواند نسبت به توسعه آینده نگاه مثبت و چشم انداز مشخصی داشته باشند که امید به آینده در ذهن و عمل افراد آن جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود: برخی از تبلیغات خارجی و نیز داخلی ناشی از رقابت‌های سیاسی خارج از معمول، بنا و مسابقه را بر آن گذاشته تا دستاوردهای دولت و در اصل نظام را انکار کند که این امر جز ایجاد ناامیدی در مردم، خروجی دیگری ندارد.

وی اظهار داشت: اگر افراد یک جامعه به هر دلیل نسبت به آینده ناامید باشند و جز تیرگی و سیاهی چیزی نبینند، میل به مشارکت آنان در امور مربوط به خودشان کمتر می‌شود که عینیت این مشارکت را می‌توان در انتخابات مشاهده کرد.

علیخانی تأکید کرد: برای گذر از این سیاه نمایی، باید در کنار بیان مشکلات و سختی‌ها، دستاوردهای دولت و نظام نیز بیان شود تا مردم نسبت به آینده امیدوارتر باشند.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای دولت در حوزه‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم و خوب رخ داده در رفع مشکلات جامعه معلولین که پس از قانون جامع حمایت از معلولان در دستور کار دولت قرار گرفت، دسترسی این افراد به حقوقی است که به دغدغه‌ اصلی خانواده‌های داری افراد معلول تبدیل شده بود.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر و بعد از تصویب این قانون توسط مجلس شورای اسلامی، کمیته‌ای برای هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان با مسوولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد که خروجی آن را می‌توان در افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی، ۵ برابر شدن مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد، تأمین مسکن محرومان، معافیت سربازی یکی از اعضای خانواده دارای معلول و معافیت‌های مالیاتی مشاهده کرد.

معاون هماهنگی امور فرهنگی معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد : هر چند که ممکن است این افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با میزان تورم و مسائل اقتصادی جامعه همخوانی نداشته باشد ولی به نسبت آن چه قبل از دولت تدبیر و امید و با وجود محدودیت‌ها مالی دولت صورت گرفته، اتفاق قابل توجهی است.

وی یکی دیگر از مسائل مورد توجه دولت، رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، خشکسالی، جنگ تحمیلی و سایر مسائل رخ داده که یکی از استان‌هایی که از این موضوع رنج می‌برد، استان تهران است که این مشکلات را می‌توان در رخ دادن پدیده حاشیه نشینی شهرها مشاهده کرد.

علیخانی گفت: امروز با توجه ویژه دولت به موضوع آسیب‌های اجتماعی، سکونتگاه‌های غیرسمی با شتاب بیشتری به مناطق رسمی سکونتگاهی تبدیل می‌شوند و روند توسعه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی و تأمین امنیت این مناطق، شتاب بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به این که موضوع آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است اظهار داشت: در نخستین روزهای فعالیت دولت تدبیر و امید و با تشکیل جلسه مشترک با سران سه قوا، موضوع آسیب‌های اجتماعی به اولویت دولت تبدیل شد، هر چند که مشکلات معیشتی سه سال اخیر ملموس بودن این دستاوردهای دولت را با مشکل مواجه کرد.

وی تأکید کرد: دولت خدمات خود را در حوزه‌های اجتماعی در حالی به جامعه ارائه کرده که از یک سو با جنگ اقتصادی دشمنان قسم خورده نظام و از سوی دیگر با مشکلاتی نظیر کرونا، سیل و زلزله همراه بوده و با مشکلاتی نظیر کمبود درآمدهای ارزی، رکود فعالیت‌های اقتصادی، کاهش درآمدهای حقوق گمرگی و مالیاتی مواجه شده است.

وی گفت: دولت در حوزه‌های اجتماعی خدمات شایانی به جامعه ارائه داده و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

پیشوا با توجه ویژه دولت در مسیر توسعه قرار گرفته است
فرماندار پیشوا گفت: این شهرستان به دلیل نوپا بودن، با مشکلاتی مواجه است که توجه ویژه دولت، این شهرستان را در مسیر توسعه قرار داده است.

حسین عباسی روز سه‌شنبه در جریان بازدید معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور از بخش‌های مختلف پیشوا گفت: شهرستان پیشوا به دلیل نوپا بودن، با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف برخوردار بود که با توجه ویژه دولت، این شهرستان در مسیر توسعه قرار گرفته و نیاز است که حمایت‌های مسوولان استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیشوا با وجود مرقد امامزاده جعفربن‌موسی‌الکاظم(ع)، فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، گفت: پیشوا با برخورداری از هزاران هکتار اراضی کشاورزی، قطب تولید محصولات کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و می‌توان با حمایت‌های بیشتری از فعالان این حوزه، کیفیت و کمیت محصولات تولیدی را ارتقاء بخشید.

بازدید از مرکز توانیابان موسی‌بن‌جعفر(ع) پیشوا
عباسی گفت: مرکز توانیابان موسی‌ابن‌حعفر(ع) پیشوا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ با هدف آموزش معلولان جسمی و حرکتی بالای ۱۴ سال شروع نموده است.

وی افزود: در حال حاضر مرکز توانیابان موسی بن جعفر دارای ۷۵ مددجو است و ۱۱ نفر در آن مشغول به فعالیت می‌باشند.

فرماندار پیشوا گفت: از زمان شیوع کرونا ارتباط مسوولان مرکز با توانخواهان به صورت آنلاین بوده و آموزش‌های مختلف از جمله نقاشی، طراحی، نمد دوزی و گل کریستان به صورت مجازی به آنها ارائه می‌شود.

عباسی افزود: توانمندسازی فرد معلول جزو اهداف اصلی این مجتمع است و به عنوان یک نهاد آموزشی و نیکوکاری خدمات خود را در زمینه‌های توانبخشی، آموزش فنی و حرفه‌ای، خدمات جانبی و حمایتی و اشتغال ارائه می‌نماید.

برخی به خاطر رقابت‌های سیاسی دستاوردهای دولت را انکار می‌کنند


بازدید از قلعه ایرج
فرماندار پیشوا در جریان بازدید معاون هماهنگی امور اجتماعی معاون اول رئیس جمهور از قلعه تاریخی ایرج، بزرگترین قلعه خشتی جهان اظهار داشت: قلعه ایرج، به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم شهرستان پیشوا در تاریخ یازدهم شهریور ماه سال ۸۲ به شمار ۹۸۳۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: در مورد قلعه ایرج یک برنامه پژوهشی و اجرایی تدوین شده که مرحله نخست آن تعیین عرصه و حریم حفاظتی است که در پی آن ضوابط عرصه و حریم قلعه ایرج پس از تعیین و تصویب به عنوان طرح بالادستی در ضوابط معماری و شهرسازی لحاظ می شود.

عباسی با بیان اینکه عرصه و حریم قلعه ایرج با توجه به وسعت زیاد آن براساس مطالعات میدانی باستان شناسی و به صورت گمانه‌زنی گسترده تعیین می‌شود، گفت: یکی از گسترده ترین آثار تاریخی استان تهران که پرونده تعیین حریم آن در سال ۹۹ انجام می شود، محوطه تاریخی قلعه ایرج است.

وی گفت: با آزاد سازی حریم و محوطه داخلی این قلعه که به کشاورزی اختصاص یافته، می‌توان زمینه ثبت جهانی این اثر منحصر به فرد را فراهم کرد.

برخی به خاطر رقابت‌های سیاسی دستاوردهای دولت را انکار می‌کنند


بررسی مشکلات مجتمع چاپخانه پیشوا
فرماندار پیشوا در خصوص مجتع چاپخانه ۲۰۲ که در روستای گل‌عباس فعالیت می‌کند اظهار داشت: این مجتمع در فضایی بالغ بر ۳ هزار متر مربع و در زمینه چاپ انواع کاغذ، جعبه، پاکت و اقلام تزئینی فعالیت می‌کند.

وی گفت: بخشی از تولیدات این کارخانه به مصرف داخلی می‌رسد و بخشی نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

عباسی افزود: با رفع مشکلات موجود از جمله اخذ مجوز، توسعه و تامین نقدینگی، ضمن تامین بخش اعظمی از نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز، ۲۰۰ فرصت جدید شغلی در این مرکز ایجاد می‌شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟