2 هزار دواطلب شرکت در انتخابات شورای روستاهای ایلام ثبت نام کردند


2 هزار دواطلب شرکت در انتخابات شورای روستاهای ایلام ثبت نام کردند

ایلام - ایرنا - رییس ستاد انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای ایلام گفت: 2 هزار و 203 نفر دواطلب با پایان یافتن فرآیند ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان نام نویسی کردند.

معروف بسطامی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد داوطلب های این دوره نسبت به دوره پنجم ۵.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: تعداد داوطلبان ۱۲ روستا در این دوره به حد نصاب نرسید و عمده این روستاها متعلق به شهرستان سیروان هستند که به علت اختلافات ایجاد شده دورن روستا تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب نرسید و این روستاها در این دوره فاقد شورای روستا و دهیار خواهند بود و انتخابات در این روستاها برگزار نمی شود و اداره این روستاها بر عهده شورای بخش خواهد بود.

بسطامی در خصوص میزان تحصیلات داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای روستاهای استان ایلام هم یاداور شد: بیشتر داوطلبان دارای مدرک تحصیلی ابتدایی و کمترین آمار تحصیلی نیز مربوط به مقطع دکترا است.

وی اضافه کرد: بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان روستاها توسط هیات های اجرایی از ۱۹ فروردین آغاز شده و این‌فرایند تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و سپس ادامه بررسی ها توسط هیات های نظارت انجام می گیرد.

بسطامی ادامه داد: ۳۷۵ روستا در استان ایلام واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند که به علت حدنصاب نرسیدن ۱۲ روستا، انتخابات ششم شورای روستا در ۳۶۳ روستا برگزار خواهد شد که از این تعداد، ۱۶ روستای دارای شورای پنج نفره و ۳۴۷ روستا دارای شورای سه نفره می باشند.

به گزارش ایرنا، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

واجدان شرایط رای در استان ایلام بیش از ۴۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر هستند.

لازم به ذکر است که کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان متشکل از روابط عمومی استانداری و تعدادی از رسانه های جمعی مختلف تشکیل شده است که اخبار مربوط به انتخابات از طریق این کمیته به مخاطبان اطلاع رسانی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر