به گزارش الف، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: مطالبه فرهنگیان فارغ التحصیل دانشسراها در خصوص فاصله خدمتی ایجاد شده، باید با توجه به رویکردهای قانونی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این گروه از معلمان که در آستانه بازنشستگی هستند، با اعلام عدم احتساب این سنوات که در مواردی به سه الی چهار سال می رسد، به این رویکرد معترض هستند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: براساس قانون متعهدین خدمت این گروه از فرهنگیان از لحظه ورود به دانشسرا معلم محسوب می شوند و واجد تمام قوانین مترتب به فرهنگیان می باشند.

حاجی بابایی تاکید کرد: براساس تعهدی که فرهنگیان مشمول این قانون ارائه نموده اند، از لحظه ورودبه دانشسرا حق شرکت در آزمون هیچ دستگاه دولتی وغیر دولتی را نداشته اند .

وی گفت: متعهدین دانشسراهای منتظر خدمت براساس قوانین و تعهد خود عمل کرده اند وچه بسا فرصتهای استخدامی دیگر را از دست داده باشند و این تعهد باید یک قرار دو طرفه باشد و وزارت آموزش وپرورش نیز براساس تعهدی که از این گروه در بدو ورود به دانشسراها مبنی بر لزوم ارائه خدمت در هر نقطه ای که مورد نیاز است، پایبند باشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باتوجه به رای دیوان دولت هرچه سریعتر لایحه رفع مشکل این عزیزان را ارائه نماید تامجلس بافوریت بررسی وتصویب نماید.