فرماندار ابرکوه: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم است


فرماندار ابرکوه: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم است

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه با اشاره به اهمیت حضور مردم در شعبه های اخذ رای روزجمعه 28 خرداد ماه سال 1400 گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در شهرستان اندیشیده شد و مردم باردیگر با مشارکت گسترده خود اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

محمدحسین امامی میبدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت آگاهانه و پرشور مردم در شبعه های اخذ رای دشمنان را مایوس و تمامی توطئه های آنها را نقش برآب می کند.

رییس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف انقلاب و انتخابات ادوار گذشته برگ زرینی را در تاریخ انقلاب به ثبت می رساند .

به گفته وی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا ها ۲۸ خرداد ماه امسال علاوه بر شهرهای ابرکوه و مهردشت در۳۲ روستای شهرستان برگزار می شود.

فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: با اتمام مهلت هفت روزه ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و تیره های عشایری ، ۱۸۸ داوطلب در این شهرستان ثبت نام قطعی کردند.

امامی میبدی با بیان اینکه ۹۲ درصد افراد به صورت حضوری در بخشداری ها و هشت درصد هم به صورت غیرحضوری در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند، افزود: از مجموع داوطلبان ۱۶۷ نفر مرد و ۲۱ تَن زن هستند.

فرماندار ابرکوه اظهار کرد: از مجموع این افراد مدرک تحصیلی هفت نفر کارشناسی ارشد، ۲۹ نفر لیسانس، ۱۴ نفر فوق دیپلم ، ۴۸ نفر دیپلم و ۹۰ نفر نیز کمتر از دیپلم هست.

همچنین به گفته بخشدار مرکزی ابرکوه ۱۰۸ داوطلب در این بخش ثبت نام قطعی کردند که ۹۹ نفر مرد و بقیه زن هستند.

محمود حاصلی افزود: ثبت نام داوطلبان زن نسبت به دوره قبل ۹ برابر افزایش دارد و با پایان مهلت ثبت نام در ۲۲ فروردین ماه جاری در مدت هفت روز ۳۱ نفر کشاورز، ۵۰ نفر از صاحبان مشاغل آزاد ، ۱۳ نفر بازنشسته ، سه نفر فرهنگی و ۱۱نفر کارمند نیز ثبت نام کردند.

بخشدار مرکزی ابرکوه افزود: ۴۸ نفر از ثبت نام کنندگان در این بخش ۳۰ تا ۴۰ سال و ۵۰ نفر ۴۱ تا ۶۰ سال و ۱۰ نفر هم ۶۱ تا ۷۵ سال دارند.

حاصلی تصریح کرد: حضور چهره‌های جدید در این دوره از انتخابات نشانگر احساس مسوولیت ، علاقه و دلسوزی آنان برای برداشتن قدم‌های مثبت در جهت پیشرفت و آبادانی روستاهاست.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی نقش موثری در همکاری با دولت برای توسعه و آبادانی روستاها دارند، امید می رود در دوره ششم فرایند فعالیت ها در توسعه و عمران روستاها شتاب بیشتری بگیرد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه سال جاری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد که ۲ بخش مرکزی ابرکوه و بهمن ، شهرهای ابرکوه و مهردشت ،چهار دهستان و ۳۲ روستا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک