پیگیر اشاعه و نمایش فعالیت‌های بشردوستانه با کمک بچه های مساجد و هنرمندان هستیم


پیگیر اشاعه و نمایش فعالیت‌های بشردوستانه با کمک بچه های مساجد و هنرمندان هستیم

زارع گفت: تلاش داریم با همکاری جمعیت هلال احمر مازندران و کانون های مساجد دیار علویان و همراهی هنرمندان و فعالان حوزه رسانه های مکتوب و مجازی در جهت ترویج، اشاعه و نمایش فرهنگ نوع دوستی و بشر دوستانه گام های اساسی برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(22فروردین) در نشست سه جانبه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران و سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با هدف امضای تفاهم نامه همکاری بین این سه دستگاه به فعالیت هزار و 176کانون فرهنگی فعال در سطح استان علوی تبار مازندران اشاره و اظهار کرد: حدود 120 هزار عضو از این کانون ها در سامانه بچه های مساجد نام نویسی کرده و به عنوان فعال مسجدی در حال ارائه خدمات فرهنگی، دینی، قرآنی، آموزشی، هنری، کتابخانه ای، کارآفرینی و... به اقشار مختلف جامعه هستند.

پیگیر اشاعه و نمایش فعالیت‌های بشردوستانه با کمک بچه های مساجد و هنرمندان هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه عمده اعضای این کانون ها از قشر جوان و کارآمد در حوزه های مختلف هستند، افزود: از سال 71 تاکنون فعالیت های خوبی دراین کانون ها انجام می شود که موجب جذب نوجوانان و جوانان به مساجد روستایی و شهری شده است.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند متعال و تلاش ستادهماهنگی کانون های مساجد امروز ظرفیت عظیم مردمی را در مساجد داریم، گفت: مردم از گذشته تا به امروز مساجد را به عنوان پایگاه می شناسند، در بحث کرونا مسجدی ها خوش درخشیدند با همراهی و همدلی که در کانون های مساجد وجود دارد مردم و کادر درمان با امید و توان مضاعف به مقابله با این بیماری پرداختند.

زارع به شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با ترکیب نماینده ولی فقیه (رئیس) استاندار (نایب رئیس) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورا) اشاره کرد و افزود: این ظرفیت می تواند در ادامه راه برای تحقق اهداف این تفاهم نامه همکاری رسان دستگاه های عضو باشد.

وی با بیان اینکه همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران در کنار کانون های مساجد استان از ظرفیت های خوبی همانند: هنرمندان تجسمی، هنرمندان سینما، اهالی نمایش و تئاتر، اهالی موسیقی و اصحاب رسانه برخوردار است، ادامه داد: موسسات فرهنگی قرآن و عترت، موسسات فرهنگی و کانون تبلیغاتی و... نیز زیر مجموعه این اداره کل هستند و می توانند در بحث نشر و ترویج فعالیت های بشر دوستانه کمک رسان جمعیت هلال احمر مازندران باشند.

زارع به فعالیت دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و افزود: در این ادراه کل شبکه اطلاع رسانی وسیع در سطح استان داریم تمام اطلاعات و محتوای مورد نیاز جامعه از این حوزه منتشر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما ذیل این تفاهم نامه همکاری، گسترش نمایش فعالیت‌های بشردوستانه با استفاده از ابزار هنر و رسانه در استان مازندران است، گفت: نهادینه شدن فرهنگ کمک به محرومان و خدمت رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان که به درستی در ایام شیوع کرونا از سوی بچه های مساجد و هنرمندان استان مشق شده می تواند زمینه برچیده شدن فقر و برخورداری از رفاه و سلامت را برای همگان فراهم آورد از این رو تلاش داریم با همکاری جمعیت هلال احمر استان و کانون های مساجد دیار علویان و همراهی هنرمندان و فعالان حوزه رسانه های مکتوب و مجازی در جهت ترویج، اشاعه و نمایش فرهنگ نوع دوستی و بشر دوستانه گام های اساسی برداریم.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی