پنهان کاری شدید آل خلیفه نسبت به آمار واقعی زندانیان مبتلا به کرونا


پنهان کاری شدید آل خلیفه نسبت به آمار واقعی زندانیان مبتلا به کرونا

سازمان حقوق بشر بحرین و سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» اعلام کردند: تعداد زندانیان مبتلا به ویروس کرونا طبق شهادت خانواده ها به 78 مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان حقوق بشر بحرین و سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام درباره وضعیت زندانیان مبتلا به ویروس کرونا اعلام کردند: براساس اطلاعات رسیده تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر از تعداد اعلام شده توسط وزارت کشور آل خلیفه است. این دو سازمان نتوانستند اسامی سایر مبتلایان را به دست بیاورد.

این درحالی است که مدیریت زندان آل خلیفه بیانیه ای درباره سلامتی زندانیان مبتلایان کرونا بدون ارایه اطلاعات دقیق درخصوص تعداد واقعی مبتلایان منتشر کرده است. خانواده های آنها به دلیل اعتماد نداشتن به وزارت کشور بحرین به شدت نگران هستند.

این دو سازمان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان عقیدتی و سیاسی شد. همچنین از مقامات آل خلیفه خواستند تا به سازمان های حقوقی بین المللی اجازه بازدید و بازرسی از زندان ها را باتوجه اطمینان نداشتن به اطلاعات منتشر شده توسط مقامات رسمی بدهند.

این دوسازمان حقوقی اعلام کردند: تعداد زندانیان مبتلا به ویروس کرونا طبق شهادت خانواده ها به 78 مورد رسیده است.

در گزارش این دو سازمان آمده است: 249 اعتراض مسالمت آمیز شامل 87 تظاهرات و 162 تحصن از 28 مارس گذشته در 44 منطقه بحرین آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

برهمین اساس، 24 شهروند بحرین به دلیل حضور در تجمع های مسالمت آمیز و درخواست برای آزادی زندانیان به وزارت کشور فراخوانده شدند. برخی از آنها به مجبور شدند تا تعهدنامه ای مبنی بر حضور نداشتن در تجمع های مسالمت آمیز امضا کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور