نظارت 120گروه دامپزشکی خراسان رضوی بر فرآورده‌های دامی طی ماه رمضان


نظارت 120گروه دامپزشکی خراسان رضوی بر فرآورده‌های دامی طی ماه رمضان

مشهد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: 120 گروه دامپزشکی بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در طول ماه مبارک رمضان نظارت ویژه دارند.

دکتر جواد اعلمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مراکز مرتبط با فرآورده‌های خام دامی شامل واحدهای نگهداری، عرضه، خودروهای ویژه حمل، کشتارگاههای دام و طیور، سردخانه‌ها،‌ کارگاههای فرآوری و بسته‌بندی در خراسان رضوی طی ماه مبارک رمضان تحت نظارت خاص قرار گرفته اند و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.
وی همچنین شهروندان را به تهیه فرآورده‌های خام دامی تازه به مقدار نیاز روزانه توصیه کرد و ادامه داد: همه محصولات مورد تقاضای عموم مردم در ماه مبارک رمضان با توجه به گستردگی شبکه توزیع فرآورده‌های خام دامی چه به صورت تازه و چه به صورت منجمد به طور سازمان‌یافته تامین شده و به وفور در قفسه فروشگاهها و مراکز عرضه سطح شهر در دسترس قرار دارند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی به احتمال سوءاستفاده معدودی از افراد فرصت‌طلب به ویژه عرضه‌کننگان غیرمجاز در قالب دوره‌گرد و دستفروش اشاره و بیان کرد: چنین افرادی با این روش فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و به ظاهر ارزان را از قبیل گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، مرغ قطعه‌شده فاقد هویت و بسته‌بندی غیرمجاز بدون تاریخ تولید را عرضه می‌کنند که اقدامی خلاف قانون و اصول بهداشت و سلامت جامعه است.
اعلمی افزود: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی، برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام و آسیب به سلامتی خود مراتب را به مرکز پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی اطلاع دهند تا پیگیری شده و برخورد قانونی صورت گیرد.

استان 6 میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

2 هزار و ۶۱۷ نفر عضو شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی هستند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر دامپزشک و دارای دکتری عمومی، ۶۵ نفر دکتر متخصص و هزار و ۴۰۰ نفر در رده‌های تکنسین، کاردان، کارشناس و کارشناس ارشد دامپزشکی خدمت می‌کنند.

۷۶۰ نفر فعال دامپزشکی و دکتر دامپزشک نیز در بخش خصوصی خراسان رضوی با شورای نظام دامپزشکی این استان همکاری دارند.

۲۰ مرکز درمانی، ۱۲۰ واحد داروخانه و ۸۰ مرکز مایه کوبی مستقل دامپزشکی در سطح خراسان رضوی دایر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش