آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 25 فروردین 1400


آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 25 فروردین 1400

دیروز سکه تا 10 میلیون و 440 هزار تومان عقب‌نشینی کرد که کاهش 100 هزار تومانی را نسبت به قیمت روز کاری قبل نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 25 فروردین چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 25 فروردین 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۲۴ فروردین با ۳,۷۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۲ هزار و ۸۰۰ معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: بهای اونس طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا بودند، ابتدا با افت مواجه شد.بر اساس گزارش‌ها، اقتصاد آمریکا در مرحله‌ای قرار دارد که رشد تورم و رشد اشتغال شتاب گرفته‌اند اما هنوز این خطر وجود دارد که با بازگشایی کامل اقتصاد مجددا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یابند.

بنابراین باعث شد تا نرخ سود اوراق قرضه آمریکا بالا برود که این در نهایت منجر به تقویت دلار شده و قیمت طلا را تحت‌تاثیر خود قرار داد. در روز گذشته قیمت هر اونس طلا تا ۱۷۲۳ دلار کاهش یافت اما تا ساعت ۱۹:۳۰ به ۱۷۴۳ دلار رسید.

به عقیده برخی کارشناسان تصور این موضوع که با نمایش آمار اقتصادی تورم بالاتر؛ طلا صعود کند، سخت است اما اگر آمار خرده فروشی روز پنج‌شنبه مثبت باشد احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا اواخر هفته عقب نشینی کند.

کاهش سکه پیرو دلار

طی هفته‌های گذشته با انتشار اخبار مربوط به برجام و افزایش امید‌ها نسبت به توافق هسته‌ای، قیمت طلا و به خصوص سکه کاهش چشمگیری یافت اما با افزایش قیمت دلار بار دیگر افزایشی شد.

در روز دوشنبه با افزایش قیمت دلار در بازار تهران قیمت سکه نیز افزایشی نسبی یافت و توانست به بالای حمایت حساس خود در ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگردد. ولی در معاملات روز سه‌شنبه با کاهش اونس طلا (تا ساعت ۱۶ به وقت تهران) و افت نرخ دلار، سکه تا ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد که کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را نسبت به قیمت روز کاری قبل نشان می‌دهد.

حباب سکه نیز به کمترین مقدار خود رسید و این نشان می‌دهد که معامله‌گران امید زیادی به افزایش قیمت‌ها ندارند، از طرفی تعطیلی بازار طلا تا پایان فروردین‌ماه سبب کاهش بیشتر دادوستد‌های سکه و مسکوکات طلا در بازار شده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی