برگزاری مراسم افطاری در شرایط کرونایی غیرمجاز است


برگزاری مراسم افطاری در شرایط کرونایی غیرمجاز است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: افطاری دادن و افطاری رفتن در شرایط کرونایی به لحاظ شرعی نیز رفتاری غیرمجاز است و برگزاری تجمعات به ویژه برای افراد پرخطر از قبیل زنان باردار، سالمندان و بیماران می‌تواند خطرناک باشد.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان افزود: در این ماه با تشخیص خود فرد و یا با مشورت پزشک مردم اقدام به روزه داری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته در ماه رمضان فعالیت خواهند داشت، اظهار داشت: تغییری در ساعات این مراکز اعمال نمی‌شود مگر با دستور وزارت بهداشت، که در این میان دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش دارد تعداد این مراکز را افزایش دهد.

وی یکی از راه‌های کاهش بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان را پیشگیری و کنترل عنوان کرد و گفت: اعمال محدودیت‌ها موجب می شود روند بیماری کاهش یابد و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از جمله شاخص‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در کشور است تلاش دارد با اقداماتی راه‌هایی که احتمال انتشار بیماری وجود دارد را شناسایی و کنترل کند.

این مسوول یکی از دلایل افزایش شیوع ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن را دورهمی ها بیان کرد و گفت: با اعمال محدودیت ها به ویژه دورهمی های شبانه کاهش می یابد و با توجه به اینکه در زمان حاضر در شهرهای قرمز استان محدودیت ها اعمال شده مجموعه مدیریت استان سعی دارد با انجام این کار و تشدید آن زنجیره بیماری قطع شود.

قزلباش افزود: چرخه بستری و ترخیص کرونایی ها در بیمارستان ها تشدید یافته چرا که در زمان حاضر بهترین تاکید درمان به صورت سرپایی است و تنها در صورت نیاز بستری انجام گیرد و یا با نظر پزشک ترخیص بیمار زودتر انجام و مابقی درمان در منزل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از این داروی درمان کرونا به صورت محدود وجود داشت و نیاز به بستری در بیمارستان بود که هم اکنون دسترسی ها افزایش یافته بطوری که با تشخیص پزشک، بیمار می‌تواند با استفاده از داروهای موجود در منزل تحت درمان قرار بگیرد و این کار موجب می شود از تخت های موجود در بیمارستان ها استفاده بهتری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی