اجرای 20 ویژه برنامه ماه رمضان در شبکه شاد البرز آغاز شد


اجرای 20 ویژه برنامه ماه رمضان در شبکه شاد البرز آغاز شد

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که به مناسبت ماه مبارک رمضان، اجرای 20 ویژه برنامه برای دانش آموزان این استان در بستر شبکه شاد آغاز شد.

فرشته فهمیده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: فریضه معنوی روزه داری که ریشه دیرینه در فرهنگ دینی هموطنان دارد هر ساله با آیین های معنوی در جای جای ایران اسلامی به ویژه در استان البرز از جمله درحوزه آموزش و پرورش همراه است.

وی از ماه رمضان به عنوان ماه کرامت و بخشش پروردگار بر بندگان زمینی یاد کرد و یادآورشد: ویژه برنامه های آموزش و پرورش نیز به منظورآشنایی دانش آموزان با برکات ماه خدا و فرصتی برای انس گرفتن با معبود هستی برنامه ریزی و سازماندهی شده است.

معاون آموزش و پرورش البرز بیان داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲ سال است که ماه مبارک رمضانی متفاوت را برای حفظ سلامتی و پیشگیری از گسترش چرخه انتقال بیماری کووید ۱۹ تجربه می کنیم لذا اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان آموزش و پرورش البرزهم به صورت مجازی برگزار می شود.

فهمیده گفت : جزخوانی قرآن کریم، آموزش احکام و احادیث قرآنی،.تلاوت ، تفسیر و ترجمه قرآن کریم همه روزه تحت عنوان راه رستگاری، مناجات خوانی توسط دانش آموزان وفرهنگیان، تولید محتوا با محوریت قصص قرآن، مسابقه خاطره نویسی با موضوع اولین روزی که روزه گرفتم بخصوص برای سنین ۹ الی ۱۱ سال، .شب های انس درقالب ۱۱ پرسش یک گزینه ای طی ۱۱ شب با موضوعات قرآنی از جمله ویژه برنامه های ماه مهمانی خدا در آموزش و پرورش البرز است.

وی از برگزاری جشنواره عکس با موضوع روزه اولی ها، برگزاری نمایشگاه قرآنی، خلاصه نویسی پنج سطراز بهترین کتابی که درخصوص زندگی حضرت علی (ع) مطالعه کرده اید، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع عبادت درماه مبارک رمضان، برگزاری دوره های سبک زندکی اسلامی و کلاس های احکام ویژه فرهنگیان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: هرخانه یک محراب به منظوربرگزاری نمازجماعت در منزل، تهیه و تولید محتوا با فرمت های پادکست ، فتوکلیپ و ویدئوکلیپ، عکس، دلنوشته با موضوع ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع به وقت سحر و افطار ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم ، تشکیل محافل مجازی انس با قرآن ازدیگر برنامه های آموزش و پرورش البرزدرماه مبارک رمضان را تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز، توزیع بسته های معیشتی دربین خانواده دانش آموزان بی بضاعت و راه اندازی پویش بخشش و کمک به نیازمندان در راستای لبیک گویی به فرمان رهبرمعظم انقلاب را از دیگربرنامه های مهم این حوزه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

آموزش و پرورش البرز۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا