نماینده مجلس: تفاهم‌نامه ساخت آزادراه لامرد -پارسیان بزودی امضا می‌شود


نماینده مجلس: تفاهم‌نامه ساخت آزادراه لامرد -پارسیان بزودی امضا می‌شود

شیراز- ایرنا - نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ پروژه کلیدی آزادراه لامرد - پارسیان در قانون بودجه سال 1400 کل کشور اعتباراتی را به خود اختصاص داده است و تفاهم‌نامه ساخت آن با مشارکت ایمیدرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بزودی امضا می‌شود.

دفتر نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در مطلب ارسالی روز چهارشنبه خود از قول سیدموسی موسوی افزود: این آزادراه، حلقه اتصال مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور و کریدور جدید ارتباطی جنوب غرب به مرکز به شمار می‌رود، اظهار داشت: با وجود اهمیت زیاد این پروژه، شاهد تعطیلی کارگاه ساخت این محور طی سال‌های اخیر بودیم.
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس یازدهم افزود: در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد اضافه شدن این محور استراتژیک به پیوست شماره یک بودجه و اخذ کد ردیف اختصاصی را به کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق ارائه دادم که با پیگیری‌های متعدد این موضوع به تصویب مجلس رسید و اکنون این پروژه با چندین میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰ درج شده است.

نماینده مجلس: تفاهم‌نامه ساخت آزادراه لامرد -پارسیان بزودی امضا می‌شود موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس: تغییرات مدیریتی در ایمیدرو و قرارگاه خاتم، امضای تفاهم‌نامه ساخت آزادراه لامرد - پارسیان را به تاخیر انداخت

نماینده لامرد و مهر در مجلس افزود: برای ازسرگیری فرایند ساخت این آزادراه، نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم که در این راستا تلاش‌های زیادی داشته و به پیشرفت‌های خوبی هم رسیدیم، اما تغییرات مدیریتی سبب شد کار به تعویق بیفتد.
موسوی با بیان اینکه اگر با تغییرات مدیریتی مواجه نمی‌شدیم تاکنون این پروژه را آغاز کرده بودیم، افزود: به‌عنوان نمونه پس از چندین‌ماه پیگیری، درنهایت ایمیدرو برای مشارکت ۵۰ درصدی در این پروژه اعلام آمادگی کرد، اما قبل از آنکه تفاهم‌نامه نهایی به امضا برسد مدیریت ایمیدرو تغییر کرد.
وی با بیان اینکه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ‌هم همین اتفاق تغییر مدیریتی تکرار شد، افزود: پس از برگزاری جلساتی در قرارگاه و توافق صورت‌گرفته با فرمانده سابق قرارگاه طی نامه مکتوب به وزارت راه و شهرسازی، آمادگی خود جهت مشارکت ۲۰ درصدی در این پروژه‌ را اعلام کرد، اما درست قبل از امضای تفاهم‌نامه نهایی، وی به دلیل حضور در انتخابات از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد.
وی با بیان اینکه این تغییرات مدیریتی سبب از دست رفتن زمان شد و به ‌ناچار مجبور شدیم همان مسیر را دوباره طی کنیم، افزود: طی ۱۰ ماهی که از شروع بکار مجلس می‌گذرد، ۱۰ جلسه با مدیرعامل سابق و فعلی ایمیدرو داشته‌ایم و با رایزنی‌های صورت‌گرفته با مسئولان جدید ایمیدرو و قرارگاه خاتم، ابهامات برطرف شده و با همراهی قابل تقدیر طرفین قرارداد، این تفاهم‌نامه بزودی به امضای نهایی خواهد رسید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه امیدواریم پس از چندین‌سال توقف، کارگاه ساخت این محور استراتژیک جان تازه بگیرد، خاطرنشان کرد: با تصویب آزادراه لامرد-پارسیان در بودجه ۱۴۰۰، اکنون وزارت راه هم به‌طور رسمی در این پروژه مشارکت خواهد کرد که این موضوع سبب دلگرمی سایر سرمایه‌گذاران می‌شود.

پانزدهم اسفند ماه سال ۹۱ کلنگ احداث بزرگراه لامرد (استان فارس) - پارسیان (استان هرمزگان) به زمین زده شد و تکمیل این پروژه در زمان پیش‌بینی شده به سرانجام نرسید.
اکنون پس از گذشت سالها، عملیات اجرایی این کریدور آغاز خواهد شد، بزرگراه در حال ساخت لامرد- پارسیان - هرمزگان علاوه بر اینکه فارس را به دریا وصل می‌کند به‌ عنوان یک مسیر راهبردی ملی نیز محسوب می‌شود.
این آزاد راه به طول تقریبی حدود ۴۸ کیلومتر یک از طرح های مهم ایمیدرو در حوزه زیرساخت است که وزارت راه و شهرسازی هم در اجرای مشارکتی آن مصمم است.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس محل تلاقی سه استان دارای منابع نفت، گاز و معادن غنی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در ۶ کیلومتری شمال شرق شهر لامرد و در وسعتی به میزان هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با اهدافی نظیر انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تأمین نیازهای داخلی بوسیله توسعه صنایع مادر، اشتغال زایی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه‌ای در محل تلاقی سه استان دارای منابع سرشار نفت و گاز و معادن (فارس، بوشهر و هرمزگان) واقع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ در مراسم افتتاح طرح‌های ملی صنعتی، زیربنایی، ورزشی، درمانی و فرودگاهی جنوب استان فارس واقع در شهرستان لامرد که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داده است که عملیات اجرایی آزادراه لامرد به پارسیان در ماه های آینده آغاز شود؛ تشکر می کنم که این پروژه تحولات خوبی برای استان فارس، منطقه پارسیان و لامرد به دنبال خواهد داشت.
روحانی افزود: با توجه به اینکه لامرد در سه راهی اتصال بین استان های فارس، هرمزگان و بوشهر قرار دارد پروژه هایی که امروز در این شهرستان افتتاح می شود متعلق به این سه استان است.
روابط عمومی ایمیدرو شهریورماه ۱۳۹۹ اعلام کرد: براساس برنامه احداث آزادراه لامرد – پارسیان ( استان فارس) با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو (سهم ۵۰ درصدی) و مشارکت سایر سرمایه گذاران(وزارت راه وشهرسازی و شستا)، در جنوب غرب کشور عملیاتی می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در سفر به شهرستان لامرد گفت: با کمک قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) ساخت آزاد راه لامرد - پارسیان سرعت بیشتری می گیرد.
حسن نوروزی در بازدید از قطعه اول آزاد راه لامرد – پارسیان گفت:برای تکمیل آزاد راه لامرد- پارسیان ۲۵۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم است که در این زمینه با رایزنی های انجام شده با قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) ساخت این مسیر برای عبور تولیدات صنایع بزرگ انرژی بر از جمله شمش آلومینیوم و دیگر صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد سرعت بیشتری می گیرد.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو