روزهای خوبی در انتظار خراسان جنوبی نیست


روزهای خوبی در انتظار خراسان جنوبی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: قطعا با تداوم این شرایط کرونا، روزهای خوبی را پیش رو نخواهیم داشت مگر اینکه هم‌استانی‌ها همراهی بیشتر و کامل‌تری را داشته باشند به ویژه اصناف و بازاریان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی که اعلام شده، همراهی و همکاری کنند و با شروع ماه مبارک رمضان دستورالعمل‌هایی که درخصوص برگزاری مراسم و محدودیت‌هایی...

محمد دهقانی، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ فروردین درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: خراسان جنوبی جزء ۱۲ استان با شیب تند افزایش موارد ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی است به گونه‌ای که شهرستان‌های استان به سرعت تغییر وضعیت مخاطره دادند.

وی افزود: خراسان جنوبی از لحاظ بیماری کووید ۱۹ وضعیت مناسبی ندارد و موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان از ۲ هفته قبل روند افزایشی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر چهار شهرستان استان شامل؛ بیرجند، قاینات، فردوس و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

دهقانی گفت: قطعا با تداوم این شرایط روزهای خوبی را پیش رو نخواهیم داشت مگر اینکه هم‌استانی‌ها همراهی بیشتر و کامل‌تری را داشته باشند به ویژه اصناف و بازاریان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی که اعلام شده، همراهی و همکاری کنند و با شروع ماه مبارک رمضان دستورالعمل‌هایی که درخصوص برگزاری مراسم و محدودیت‌هایی که در این زمینه است، را مدنظر قرار دهند.

وی درخصوص برگزاری مراسم در ماه رمضان اظهار کرد: برگزاری هر گونه مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

دهقانی افزود: با مصوبه ستاد استانی که در کمیته امنیتی تصویب شده، به خاطر شرایط خاص ماه مبارک رمضان، برگزاری نماز جماعت فقط در مساجدی که فضای باز دارند با حداقل زمان نیم ساعت و حداقل تعداد افراد شرکت کننده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از لوازم شخصی، استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن دست‌ها در بدو ورود، رعایت فاصله مناسب بین برگزارکنندگان امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم شب‌های قدر نیز براساس مصوبه ستاد ملی خواهد بود که به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با خداقوت به کادر بهداشت و درمان استان به دلیل زحمات و تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته همچنین با شروع خیز جدید کرونا متحمل می‌شوند، گفت: از همراهی مردم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصناف و بازاریانی که با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان همراهی داشتند و پروتکل‌ها و محدودیت‌های اعلام شده را مبنی بر تعطیلی مشاغل و اصناف رعایت کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: امیدواریم با بهره‌گیری از ماه مبارک رمضان و تداوم همراهی مردم، هرچه سریع‌تر شاهد مهار خیز جدید بیماری و از بین رفتن این ویروس باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !