ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی 9 درصد کاهش یافت


ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی 9 درصد کاهش یافت

مشهد-ایرنا- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از کاهش 9 درصدی ذخایر آبی سدهای استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ادریس قائمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۴۴ درصد از ظرفیت مخازن سدهای خراسان رضوی پرآب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد بوده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به کاهش بسیار قابل ملاحظه بارندگیها، درحال حاضر مجموع آب ذخیره شده در سدها ۶۸۸ میلیون متر مکعب است در حالی که کل گنجایش ذخیره سازی آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: از این ظرفیت، یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در نقاط مختلف استان شامل تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است که سد دوستی به عنوان بزرگترین سد استان به صورت مشترک و با سهم مساوی بین ایران و کشور ترکمنستان درحال بهره برداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان