مدیریت قاچاق چوب در استان مرکزی نیازمند مشارکت جهادی همه بخش‌ها است


مدیریت قاچاق چوب در استان مرکزی نیازمند مشارکت جهادی همه بخش‌ها است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: قاچاق چوب به ویژه درختان غیرجنگی به تازگی از دغدغه‌های جدی شده است که برای مدیریت بهینه و کسب نتایج بهتر در اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه نیاز به مشارکت جهادی همه بخش‌ها و برنامه‌های هدفمند بیشتری است.

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، افزود: دستورالعمل‌ اجرایی نشانه‌گذاری مدیریت و بهره‌برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی در اراضی مستثنیات شخصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، آبان ماه گذشته ابلاغ شده اما مراحل عملیاتی آن با اشکلاتی همراه است که نیاز است نقاط ضعف به دست‌اندرکاران امور در ستاد مرکزی انعکاس داده شود تا در راستای مانع زدایی از ان اقدام لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: با ابلاغ یک دستورالعمل نمی‌توان به تنهایی مشکلی را حل کرد و بر اساس ابلاغیه دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، هرگونه حمل چوب در استان‌های کشور منوط مجوز از منابع طبیعی و آبخیزداری است و کشاورزان و باغداران باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: زنگ خطر در راستای قطع درختان غیرجنگلی کشور به صدا درآمده و به منظور پیشگیریو مبارزه با قاچاق چوب، دستورالعمل نشانه‌گذاری مدیریت و بهره‌برداری از درختان جنگلی و غیرجنگلی واقع در اراضی مستثنیات اشخاص در آبان ماه پارسال ابلاغ شد.

«مجید طاعتی» افزود: می‌طلبد که اطلاع رسانی موثری در خصوص این ابلاغیه به کشاورزان و باغداران استان مرکزی انجام شود تا درگیر عواقب ناگاهی خود نشوند چون حمل هرگونه چوب بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، ۳۳ هزار و ۸۶۹ انبار در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی ادامه داد: پنج هزار و ۲۰۴ مورد از انبارهای ثبت شده به تایید رسیده و ۲۲ هزار و ۳۷ انبار نیز در انتظار تایید است.

طاعتی اظهار داشت: ۶ هزار و ۶۲۸ انبار نیز به صورت دستی در استان مرکزی تایید شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها