تولید شیر در قزوین از 600 هزار تن فراتر رفت


تولید شیر در قزوین از 600 هزار تن فراتر رفت

قزوین-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید شیر در استان پارسال برای نخستین بار از 600 هزار تن فراتر رفت و به 614 هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز چهارشنبه با اعلام این خبر، افزود: تولید شیر طی یک دهه گذشته همواره بین ۵۰۰ هزار تن در سال بود که سال گذشته با توسعه صنایع دامی، این میزان افزایش یافت.

وی مهمترین عوامل افزایش تولید شیر در استان را، افزایش تعداد واحدهای کشت و صنعت، دام‌های شیری و بهره‌برداری بهینه از هر رأس دام ذکر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید شیر در استان به ۶۴۵ هزارتن برسد که جهشی عظیم در صنایع دامی است.

خمسه اظهار داشت: بخش کشاورزی با تمام شرایط سختی که پیش رو داشت، توانست شاخص اقتصادی مثبتی را در کشور محقق سازد که نتیجه آن افتتاح چندین واحد مکانیزه و مدرن دامی در استان قزوین بود.

این مسؤول بر درون زا بودن اقتصاد بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ارزیابی‌ها و آمارهای سال گذشته نشان داده که سال ۹۹ جهش تولید به معنای واقعی کلمه محقق و در تمام بخش‌های کشاورزی کارنامه قابل قبولی ارائه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص اهمیت تولید شیرخام، گفت: وجود لاکتوز در شیر به لحاظ ایجاد ایمنی بالا باعث شده تا این ماده غذایی اهمیت بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد که این مهم ایجاب می‌کند تا میزان تولید شیر نیز متناسب با تقاضا افزایش یابد.

استان قزوین دارای۴۰۴ واحد دامداری بوده که ۲۱۰ راس گاو شیری در آنها موجود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟