5850 نفر در انتخابات شوراهای روستا و عشایری رقابت می‌کنند


5850 نفر در انتخابات شوراهای روستا و عشایری رقابت می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با پایان مهلت ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای روستا و تیره‌های عشایری، بیش از پنج هزار و 850 نفر در این عرصه با هم رقابت می‌کنند.

بهروز ندایی روز دوشنبه 23 فروردین ماه در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: با اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای روستا و عشایر در کنار ثبت‌نام پنج هزار و 850 نفر، تعداد افراد ثبت‌نام شده به نسبت دوره قبل بیش از 185 نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به غیر از 15 روستا در مابقی روستاهای استان اردبیل ثبت‌نام برای انتخابات شوراها انجام شده که عمده روستاهایی که در آنها ثبت‌نامی انجام نشده، مربوط به روستاهای فاقد جمعیت و خالی از سکنه است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در این دوره عمده ثبت‌نام‌کنندگان افراد با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس بوده که ثبت‌نام خود را انجام دادند.

ندایی افزود: دو نفر از کاندیداهای ثبت‌نام شده در مناطق روستایی و عشایری با مدرک دکترا، 109 نفر با مدرک فوق لیسانس و 456 نفر نیز با مدرک لیسانس در این دوره ثبت‌نام کردند تا مدیریت شوراهای روستا و عشایری را بر عهده بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 142 نفر از کاندیداها خانم و مابقی آقا هستند که در رقابت‌های ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا و عشایری ثبت‌نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در بیش از یک‌هزار و 58 روستای استان 28 خردادماه برگزار می‌شود که از این تعداد در 39 روستا به تعداد پنج نفر و مابقی روستاها نیز به تعداد سه نفر اعضای اصلی شورای روستا و عشایر انتخاب شده و فعالیت خود را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد