پارسال سه هزار و 680 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس گلستان هزینه شد


پارسال سه هزار و 680 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس گلستان هزینه شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که از آغاز شیوع کرونا (اسفند 98 تاکنون) افزون بر 3 هزار و 680 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمانی و مشارکت نیکوکاران برای ساخت 410 کلاس درس و استانداردسازی سامانه گرمایشی هزار و 550 کلاس درس در این استان هزینه شد.

یاسر لیوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت مدارس را فرصت خوبی برای اجرای طرح های عمرانی در مدارس دانست و افزود: از مجموع اعتبارات اشاره شده، ۳۸۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی و اصلاح سامانه گرمایشی مدارس و سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای احداث ۴۱۰ کلاس درس هزینه شده است.

وی از انجام عملیات استانداردسازی و اصلاح سامانه گرمایشی ۷۰۰ کلاس درس گلستان با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در بازه زمانی اسفند ۹۸ تا مهر ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: مرحله دوم این اقدام با افزایش قیمت‌ها، از آبان سال گذشته با جمع آوری بخاری‌های گازی قدیمی و جایگزینی سامانه گرمایشی استاندارد برای ۳۵۰ کلاس درس با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.

به گفته لیوانی، عملیات اصلاح سامانه گرمایشی ۵۰۰ کلاس درس دیگر گلستان نیز با پیش بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تا مهرماه امسال پایان می‌یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان همچنین در خصوص ساخت مدارس در شرایط کرونایی گفت: در یک سال گذشته ۲۶۰ کلاس درس جدید در ۴۵ مدرسه استان با هزینه ۲ هزار میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد که ساخت ۱۹۳ کلاس درس آن با مشارکت نیکوکاران بوده است.

وی با قدردانی از مشارکت نیکوکاران گلستانی برای ساخت فضاهای آموزشی، افزود: عملیات ساخت ۱۵۰ کلاس درس دیگر نیز که با هزینه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از پارسال شروع شده، شهریور امسال تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

لیوانی اضافه کرد: در شرایط حاضر ۲۰ درصد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس گلستان به دلیل فرسوده بودن نیازمند بازسازی است که بیشتر آنها در شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، آزادشهر و گنبدکاووس قرار دارد.

وی گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز گلستانی ۴.۹ متر و میانگین کشوری آن ۵.۲ متر مربع است.

گلستان در سال تحصیلی جاری ۳۷۶ هزار محصل دارد که از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه برای تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران