نگرانی ازگسترش کرونا تابرگزاری آیین‌های ماه رمضان به صورت انفرادی درقم


نگرانی ازگسترش کرونا تابرگزاری آیین‌های ماه رمضان به صورت انفرادی درقم

قم-ایرنا- نماز جماعت و آیین‌های ماه مبارک رمضان بر اساس مباحث مطرح شده روز چهارشنبه در هشتاد و دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان قم با اعمال محدودیت‌های وضعیت قرمز و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت انفرادی برگزار می‌شود.

دراین جلسه همچنین اعضا از شیب تند گسترش ویروس کرونا دراستان قم ابزار نگرانی کرده و خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همکاری مسئولان ادارات، نهادها و اصناف با مراکز بهداشتی برای عبور از موج چهارم شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه گفت: به علت طولانی شدن بیماری و خستگی مردم عادی انگاری به وجود آمده‌ و همین امر یکی از دلایل شیوع موج چهارم است.

بیژن سلیمان پور در خصوص طرح واکسیناسیون به آحاد مردم گفت: اولا کشور ایران در تحریم به سر می‌برد و دشمنان دربخش سلامت و درمان نیز بی رحمانه این تحریم‌ها را اعمال میکنند. دوما جمعیت ایران نسبت به جمعیت کشورهای منطقه بسیار بالاتر است و اینکه می‌گویند ۸۰درصد جمعیت ما واکسینه شده به دلیل جمعیت کم آنها است و اگر بخواهیم با این شیوه مقایسه کنیم، کشور ما نیز به همان تعداد جمعیت واکسینه کرده‌است. سوما دشمن به دنبال تضعیف دولت نیست بلکه دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است و علیه نظام تبلیغ می‌کند.

وی به نکاتی در خصوص مسائل استان پرداخت و گفت: از ابتدای فروردین ماه سال‌جاری تا امروز ۱۱هزارو ۲۳ فقره جریمه برای رانندگانی که محدودیت تردد را رعایت نکردند و در ترددهای بین شهری نیز حدود ۶هزار فقره جریمه یک میلیون تومانی اعمال شده‌است.

سرعت خیز و قدرت انتقال ویروس کرونا در موج چهارم ۲.۷ برابر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز دراین جلسه گفت: سرعت خیز، رشد و قدرت انتقال ویروس کرونا در موج چهارم ۲.۷ برابر است. سیر ابتلای بستری صعودی است و در حال حضر ۵۰۰ بیمار بستری و ۸۰ بیمار بدحال در قم وجود دارد.

محمد رضا قدیر ادامه داد: از نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ۹۰درصد تستها منتهی به ویروس انگلیسی است.

وی افزود: آی سی یوها و همینطور تخت‌های بیمارستان در حال پر شدن هستند و ما مجبور به جابجایی بخش زنان در بیمارستان شدیم.

وی گفت: روزانه ۹ مرکز در حال پذیرش بیماران است که برخی از آنانبه صورت بستری موقت و تجویز دارو در منزل خود بیمار تحت درمان قرار می گیرند.

قدیر در پایان یادآورشد: کادر درمان در حال مبارزه با ویروس کرونا در مراکز درمانی هستند اما باید زمینه گسترش ویروس کنترل شود و یکی از راه های آن غیرفعال کردن صنوف است.

شیب تند گسترش ویروس کرونا بسیار نگران کننده‌است

رییس مرکز بهداشت استان قم گفت: کل کشور و کل هم وطنان درگیر موج چهارم هستند و شیب افزایش بسیار نگران کننده‌است.

سیامک محبی ادامه داد: در هفته ۳۴۵۰ بیمار دراستان می‌شوند که منجر به دو شیفت شدن کادر درمان شده‌است.

وی افزود: در هفته گذشته ۱۷ هزار و و ۵۳۵ تست صورت گرفته شده که دوهزار و ۳۹۸ بیمار شناسایی شده که متاسفانه فوت ۲۷ نفر از آنان به ثبت رسیده‌است.

وی در ادامه گفت : در سطح جامعه نشانه‌ای از کنترل رفتاری مبنی بر رعایت پروتکل ها دیده نمی‌شود.

محبی ادامه داد: مرکز بهداشت اقدام به پلمپ صنوف متخلف کرده‌است اما بعضا مشاهده می‌شود که فردای آن روز پلمپ را باز کرده و درب واحد صنفی باز است.

وی در پایان از مسئولین ادارات، نهادها و صنوف خواست تا در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا با مرکز بهداشت و کادر درمان همکاری کنند.

از ۱۳ فروردین‌ماه هم‌زمان با خیز چهارم کرونا در کشور، استان قم نیز از جمله مناطقی است که در وضعیت نارنجی و از ۱۸ فروردین‌ماه نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا