برگزاری برنامه «ماه مهمانی خدا» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد تاریخی «نصیرالملک» شیراز


برگزاری برنامه «ماه مهمانی خدا» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد تاریخی «نصیرالملک» شیراز

حجت ‌الاسلام موسوی گفت: ویژه ‌برنامه «ماه مهمانی خدا» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد تاریخی «نصیرالملک» شیراز بعد از نماز ظهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «سیدعباس موسوی»، امروز (چهارشنبه 25 فروردین) با تبریک حلول ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: طرح «ضیافت الهی» از محل موقوفات در بقاع متبرکه استان فارس برگزار می‌شود اما به‌دلیل وضعیت شیوع کرونا شیوه اجرای این طرح متفاوت خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: این طرح از ۲۵ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت‌ و با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در بقاع متبرکه شاخص فارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کانال «شمیم افق» برای تولید محتوا در فضای مجازی در نظر گرفته شده است و امسال به علت وضعیت قرمز و نارنجی در استان فارس برای برگزاری محافل قرآن کریم از فضای مجازی استفاده می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اجرای ویژه ‌برنامه‌های تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بیان کرد: ویژه ‌برنامه «ماه مهمانی خدا» در مسجد تاریخی «نصیرالملک» شیراز بعد از نماز ظهر برگزار می شود و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در فارس مدیر حوزه علمیه استان فارس و جزء‌ خوانی قرآن کریم همراه است.

وی ادامه داد: در ماه رمضان، طرح «ضیافت الهی» همراه با «ضیافت همدلی» با رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی در بین مجاوران بقاع متبرکه، سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر و... در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: با توجه به آغاز موج چهارم شیوع کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم در حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه، تمامی عواید موقوفات مرتبط با تعزیه و روضه‌خوانی و اطعام مرتبط با ماه مبارک رمضان برای تهیه بسته غذایی و پخت غذای گرم در مراکز درمانی مبارزه با کرونا مصرف خواهد شد.

وی اعلام کرد: ارزاق بیمارستانی برای تهیه و توزیع افطاری ویژه بیماران و کادر درمان در چهار بیمارستان شهیدچمران، حضرت علی‌اصغر(ع)، بیمارستان موقوفه نمازی و شهید فقیهی شیراز نیز انجام می شود.

مدیر کل اوقاف فارس با اشاره به تهیه سبدهای ارزاق ماه مبارک رمضان سال جاری گفت: سبد ارزاق شامل برنج، روغن، قند و چای، حبوبات، رب گوجه، ماکارونی و... بوده و ارزش هر بسته سبد غذایی پنج میلیون ریال است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید