186 نفر در انتخابات شوراهای عشایری و روستایی شهرضا داوطلب شدند


186 نفر در انتخابات شوراهای عشایری و روستایی شهرضا داوطلب شدند

اصفهان- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرضا گفت: 186 نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای روستا و عشایر شهرستان شهرضا ثبت نام کردند.

حسین بهزادفر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ششمین دوره انتخابات شوراهای عشایری و روستایی در ۲۳ روستا و پنج تیره عشایری این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ۳۴ نفر زن و ۱۵۲ مرد برای تصدی ۹۵ کرسی انتخاباتی روستایی و عشایری این شهرستان ثبت نام کردند.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به اینکه روستاهای زیر یک‌ هزار و ۵۰۰ خانوار، سه عضو و روستاهای بالای این تعداد پنج عضو در شورا خواهند داشت، افزود: چهار شورای اسلامی پنج نفره و ۱۹ شورای سه نفره در این شهرستان فعالیت دارند.

بهزادفر تصریح کرد: شوراهای عشایری در هر تیره سه عضو دارند که امسال عشایر تیره "یَلَمه" بدلیل کمی جمعیت، کاندیدا نداشته و انتخابات در این تیره برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل امور عشایر اصفهان، حدود ۹ هزار خانوار عشایری در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان کوچ یا زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایل قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب ۲۰ هزار نفر از ایل قشقایی، محمدآباد و نصرآباد و در شرق سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری، میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

شهرستان شهرضا با حدود ۱۶۰ هزار جمعیت، ۲۳ روستا و ۲ شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!