ظرفیت‌های رسانه‌ای جدید برای مدیریت کرونا تعریف شود


ظرفیت‌های رسانه‌ای جدید برای مدیریت کرونا تعریف شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در اختیار و تعریف ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی در مدیریت کرونا تاکید کرد.

«ناصر خوش خبر» روز چهارشنبه در بیست و هشتمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی که در استانداری برگزار شد، افزود: شرایط کرونایی استان از وضعیت خاصی برخوردار است و اگرچه آمار مرگ و میر به نسبت خیز سوم بیماری، کم شده اما میزان ابتلاها افزایش یافته است.

وی گفت: فرارسیدن ماه رمضان فرصت مغتنمی است تا متنفذین، شرایط این ایام را تبیین کنند و بار سنگین بر دوش کادر درمان کاهش یابد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به گزارش اخیر مسوولان بهداشت و درمان استان اظهار داشت: ویروس کرونای انگلیسی در بسیاری از افراد بدون علامت است و می‌طلبد که هم‌استانی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی با تاکید بر استمرار طرح شهید سلیمانی افزود: این طرح که با پایش بیماران همراه است و در بیماریابی بسیار موثر بوده، در سطح استان استمرار می‌یابد.

وی خودمراقبتی را در کنترل بیماری بسیار مهم برشمرد و گفت: باید بدون هیچ اغماضی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با کوچکترین نشانه بیماری، خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهیم.

خوش خبر با تاکید بر اینکه بین اطلاع از موضوعات مرتبط با کرونا و باور به انجام آن نزد مردم تفاوت وجود دارد گفت: امروز در نتیجه اطلاع‌رسانی گسترده، مردم از اطلاعات و دانش گسترده‌ای درخصوص ویروس کرونا برخوردارند اما درصد بالایی هنوز به باور آنچه می‌دانند، نرسیده‌اند.

وی بر لزوم وجود انسجام درونی در دستگاه‌های مختلف و خط مقدم مبارزه با کرونا تاکید کرد و افزود: باید در مهار کرونا، رفتار مشابه داشته باشیم و از انجام برخوردهای دوگانه به شدت پرهیز کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درباره اعلام رنگ‌بندی‌های جدید مناطق گفت: رنگ‌بندی‌های جدید چهارشنبه هر هفته اعلام می‌شود و بر همین اساس دستورالعمل‌های مرتبط در دستور کار قرار می‌گیرد.

خوش خبر تاکید کرد: توجه به دستورالعمل‌های مرتبط با رنگ‌بندی مناطق از الزامات تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ