فرماندار همدان: پروتکل های بهداشتی شاخص مهم در تعیین شعب اخذ رای است


فرماندار همدان: پروتکل های بهداشتی شاخص مهم در تعیین شعب اخذ رای است

همدان- ایرنا- فرماندار همدان از بازنگری شعب اخذ رای این شهرستان با نگاه علمی و پیش‌بینی ملاحظات بهداشتی خبر داد و گفت: در انتخابات 1400 پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از شاخص های مهم در انتخاب و تعیین محل شعب اخذ رای است.

به گزارش ایرنا، «محمد علی محمدی» روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات شهرستان همدان اظهار داشت: در دسترس بودن برای مردم، پوشش مناسب خدمات ارتباطی و امنیت از دیگر شاخص های مهم در انتخاب شعب اخذ رای است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورداری از فضای فیزیکی با متراژ مناسب، ورودی های متعدد، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله گذاری در بازنگری شعب اخذ رای مد نظر قرار می گیرد.

فرماندار همدان گفت: در برخی از شعب اخذ رای شهری در دوره های قبلی انتخابات کمتر از ۱۳۰ رای و در برخی حدود سه هزار رای داشتیم که در این راستا با ملاحظه تراکم جمعیت، فاصله جغرافیایی و تعداد آرای ماخوذه تغییراتی در محل شعب اخذ رای خواهیم داد.

محمدی با تاکید بر آموزش کیفی مجریان انتخابات تصریح کرد: عملکرد نمایندگان فرماندار در دوره های قبلی انتخابات مورد ارزیابی قرار گرفته و صرفا از افراد توانمند در این راستا باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۳ داوطلب برای شوراها در شهرستان همدان ثبت نام کردند افزود: از این تعداد ۷۷ داوطلب زن، ۴۱۷ داوطلب شورای شهر و ۶۱۶ داوطلب شورای روستا هستند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان همدان یادآوری کرد: بر اساس دستورالعملهای قانونی ضمن تعامل با هیات های نظارت فرایند انتخابات را طبق زمانبندی تعیین شده پیش می بریم و فصل الخطاب ما قانون است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیست و هشتم خرداد امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن