کنترل چرای دام در 200 هزار هکتار از مراتع کردستان اجرا شد


کنترل چرای دام در 200 هزار هکتار از مراتع کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کُردستان گفت: سال گذشته پروژه ساماندهی و کنترل چرای دام در سطح 200هزار هکتار از مراتع  استان انجام شد.

بختیار مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حفظ و حراست مراتع با تعدادی از تعاونی‌های فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرارداد بسته شده است.

وی افزود: برای اولین بار از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی پروژه مدیریت چرای دام به استان اختصاص یافت که در سال‌های قبل این اعتبارات فقط از طریق اعتبارات پروژه مدیریت چرا تخصیص داده می‌شد.
رییس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: در روند اجرای این طرح و با هدف کاهش چرای مفرط و جلوگیری از ورود دام مازاد بر ظرفیت مراتع به استان، نیروهای گشت و بازرسی در ورودی‌ها و گلوگاه‌های استان حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه کُردستان، استانی عشایر پذیر نیست و ظرفیت مراتع استان هم محدود است، گفت: فقط دامدارانی که دارای پروانه مرتع داری هستند در صورت دریافت گواهی دامپزشکی از استان‌های مبدا و نیز ارائه صورت وضعیت باربری از اداره حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند دام را وارد مراتع کُردستان کنند.

کردستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ میلیون هکتار مراتع است و ۶۷ هزار بهره بردار از مراتع استان استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی