مدیرکل ورزش: باشگاه‌های صنعتی کمبودهای ورزش کرمان را پوشش دهند


مدیرکل ورزش: باشگاه‌های صنعتی کمبودهای ورزش کرمان را پوشش دهند

کرمان- ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به ضرورت ترغیب حامیان مالی به ویژه باشگاه های صنعتی گفت: بودجه‌ مجموعه‌های یاد شده باید با سیاسگذاری اعلامی از سوی این اداره کل و هیات های ورزشی، کمبودهای ورزش استان را پوشش دهد.

به گزارش ایرنا، میثم پاریزی روز چهارشنبه در نخستین نشست صمیمی استاندار کرمان با روسای هیات‌های ورزشی طی سال جاری در محل سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: این امر علاوه بر ایجاد توازن، اهداف توسعه‌ای استان را عملیاتی می‌کند.

وی با اشاره به محدودیت های ورزش استان عنوان کرد: فعالیت هیات‌های ورزشی استان در برخی رشته ها به علت نداشتن حامی مالی مستمر، محدود به زمان و شرایط خاصی شده و این امر نوساناتی را در حوزه ورزش قهرمانی ایجاد کرده است.

وی گفت: بسیاری از هیات‌های ورزشی به علت نداشتن حامی مالی، خود تیم داری و اعزام ورزشکاران را انجام می‌دهند که این فرایند با مشکلات عدیده ای روبه رو است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، از نداشتن حامی مالی مستمر در برخی رشته ها به عنوان یکی از مشکلات فعلی هیات‌ها یاد کرد و خواستار جذب حامی از راه باشگاه های صنعتی استان شد.

فعالیت ۴۹ هیات ورزشی در استان کرمان

پاریزی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اضافه کرد: هم اکنون ۴۹ هیات ورزشی فعال را داریم که در بخش های مختلف کار خود را انجام می دهند، به استثنای ۲ هیات، بقیه در بخش های بانوان هم فعالیت دارند.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۵ مجمع انتخاباتی را در سطح استان باید برگزار کنیم که از هیات های ورزشی درخواست می شود، کمک کنند تا برگزاری این مجامع به دور از حواشی باشد.

پاریزی با بیان اینکه در سطح استان، باشگاه های صنعتی زیادی را داریم، افزود: چهار باشگاه فرهنگی ورزشی در صنایع مس، سه باشگاه فعال در حوزه شهرداری ها و ۶ باشگاه صنعتی در شهرستان سیرجان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این میزان بخش عمده ای از ورزش قهرمانی استان و فعالیت در آن را پذیرفته اند و در حال تیم داری هستند که امروز شاهد بهترین روزهای ورزشی استان کرمان هستیم.

۴۵ تیم استان کرمان در لیگ های برتر کشور حضور دارند

پاریزی گفت: ۸۷ تیم ورزشی استان در لیگ های مختلف کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۱ تیم در بخش آقایان و ۳۶ تیم در بخش بانوان حضور دارند.

وی تصریح کرد: در لیگ های برتر کشور که بالاترین سطح رقابت های ورزشی کشور است، استان کرمان ۴۵ تیم ورزشی را در سطح لیگ های برتر کشور داراست که از این تعداد ۲۵ تیم در بخش آقایان و ۲۰ تیم در بخش بانوان حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه زیرساخت های ورزش و نگاه به توسعه متوازن آن ها اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان است، افزود: طی دو سال گذشته، بیش از ۱۶۰ هزار متر افتتاحیه داشتیم که یکصد و پنج پروژه ورزشی را در قالب این میزان متراژ افتتاح کردیم.

۵۰ هزار متر تا پایان شهریور ماه به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می شود

وی گفت: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، ۱۶۲ پروژه افتتاح شد، تعدادی پروژه نیز در سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود و بدین ترتیب، حدود ۵۰ هزار متر تا پایان شهریور ماه به سرانه فضای ورزشی استان افزوده می شود.

پاریزی یادآور شد: از بین ۱۶۲ پروژه ای که طی هشت سال گذشته به بهره برداری رسیده است، ۱۰۵ پروژه طی دو سال اخیر افتتاح شده که آمار قابل قبولی است.

پاریزی با بیان اینکه امروز استان کرمان در بین استان های کشور، جایگاه مناسبی دارد، افزود: میانگین سرانه فضای ورزشی استان ۶۰ سانتیمتر است که تقریبا با میانگین کشور برابر است و شاید یک مقدار کمی بالاتر نیز باشیم.

وی عنوان کرد: تا پایان سال ۹۸، ۱۰۷ هزار ورزشکار سازمان یافته را در رشته های مختلف ورزشی داشته ایم، که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی عمده اماکن ورزشی، این آمار در سال ۹۹ به ۴۲ هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: آمار ورزشکاران سازمان یافته استان کرمان در نسبت میانگین با استان های کشور در سال ۹۹ قابل قبول است که جا دارد از مجموعه هیات های ورزشی که در این زمینه تلاش می کنند و در این محدودیت ها سعی دارند که بتوانند فعالیت های ورزشی را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی حمایت خود را انجام دهند، قدردانی می‌شود.

فعالیت حدود ۱۵۰۰ باشگاه ورزشی در استان کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ باشگاه ورزشی در سراسر استان کرمان فعالیت می کنند که با توجه به گستردگی و پهناور بودن استان به دنبال این هستیم، این آمار بتواند با یک رشد مناسبی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تصدیگری بخش دولتی باید کاهش یابد ابراز داشت: در ادامه می‌توان ورزش استان را به صورت مناسبی رشد و توسعه داد.

۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در کرمان پرداخت شد

پاریزی افزود: طی ایام کرونا، در زمینه تسهیلات پرداخت شده به باشگاه های ورزشی آسیب دیده از کرونا، ۵۷۱ پرونده در قالب ۶۴۵ نفر اشتغال را شاهد بودیم که ۲۷ میلیارد تومان درخواستمان از بانک ها بوده و ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شده است و این آمار نسبت به کشور آمار قابل قبولی است اما نیاز به همراهی بیشتر بانک ها داریم تا این آسیب به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: ۱۱ هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ روستا داری دهیاری هستند که اینها جمعیت قابل قبولی را دارند و نیازمند حداقل سرانه فضای ورزشی اند.

پاریزی تاکید کرد: باوجود تمامی تلاش ها و اقدامات انجام شده، از جمله کمک های وزارت ورزش، حمایت های همه مسئولان محلی شهرستان ها، فرمانداران و سایر بخش‌ها در توسعه زیرساخت های ورزش روستایی، محدودیت های بسیاری را در استان کرمان داریم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که بنگاه های اقتصادی، صنایع و بخش دولتی بتوانند یک نگاه خاص و ویژه برای تقویت بخش مالی به منظور توسعه سرانه فضای ورزشی داشته باشند.

ورزشکاران کرمانی چهار سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو کسب کردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره بع سهمیه ها و سکوهای کسب شده ورزشکاران کرمانی در رقابت های فرامرزی و جایگاه مطلوب استان گفت: برای رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو، تاکنون چهار سهمیه تکمیل شده که این سهمیه‌ها به احتمال بالای۹۰ درصد کسب سکو را نیز داشته باشند.

وی افزود: این ورزشکاران به منظور حمایت مالی، پیگیری تمرینات، مسابقات و مربی نیازمند توجه هستند، اگر چه ستاد حمایتی در این خصوص تشکیل شد اما تا به امروز علی رغم مکاتبات صورت گرفته، هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است.

پاریزی تصریح کرد: متأسفانه استان کرمان در کسب سهیمه المپیک خوب عمل نکرده که نیازمند توجه بیشتر در این بخش است.

کرمان در پویش‌های ورزش همگانی در رتبه سوم تا پنجم کشور قرار دارد

وی به حوزه فعالیت های ورزش همگانی اشاره و بیان کرد: در بحث پویش هایی که در مدت زمان شیوع کرونا در سطح کشور اتفاق افتاد، استان کرمان در مجموع پویش ها، توانست بین رتبه سوم و پنجم کشور را کسب کند که جا دارد از همکاران خودم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان تشکر کنم.

وی با اشاره به ارزیابی انجام شده، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار کلیپ ورزشی به مجموعه فدراسیون ها و وزارت ورزش ارسال شد که اتفاقی مبارک است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: توجه به ورزش بانوان، آمار تیم های بانوان، ورزشکاران سازمان یافته و فضاهای ورزشی که به صورت تخصصی در اختیار بانوان است، نشان می‌دهد که ما، به عمل و نه به شعار، ۵۰ درصد جامعه هدفمان را بانوان تشکیل می دهند که امیدواریم بتوانیم به این هدفگذاری نزدیک و نزدیک تر شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی