مراجعه بیماران کووید19 به مراکز درمانی البرز وارد شیب تند شده است


مراجعه بیماران کووید19 به مراکز درمانی البرز وارد شیب تند شده است

کرج - ایرنا - سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کردکه طی روز های گذشته آمار بستری ها افزایش یافته و شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان وارد شیب تند کرونایی شده است.

دکتر مهرداد بابایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وضعیت البرز به لحاظ شیوع کرونا خوب نیست و همچنان آمار بستری ها در استان بالا بوده و رکورد می زند به طوری که به مرز یک هزار بستری دربیمارستان های استان رسیده ایم.

وی ادامه داد: اکنون ۹۹۹ بیمار کووید۱۹ به علت وخامت اوضاع عمومی و شدت بیماری در بیمارستان های البرز بستری هستند.

بابایی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی و بهداشتی البرز مراجعه کردند که ۱۴۰ نفر طی این مدت بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نتایج تست کووید ۱۹تعداد یک هزارو ۵۰۰ نفر در البرز مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون وضعیت بالاتر از قرمز به صورت رسمی در کشور اعلام نشده ، افزود: اکنون استان البرز مانند بسیاری از مانند کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

سن مبتلایان کووید ۱۹ در البرز کاهش یافته است

بابایی اظهارداشت: در موج های قبلی کرونا در البرز سنین پایین نوع شدید بیماری کووید ۱۹ را مبتلا نمی شدند اما اکنون عوارض بیماری در جوانان و افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر شده است ضمن آنکه سن بیشتر فوتی ها بالای ۶۰ سال است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه محدودیت های کرونایی مانند موج های قبلی در استان رعایت نمی شود و هنوز وضعیت رضایت بخش نیست .

وی با اشاره به اینکه مردم باید در این شرایط دشوار کرونایی پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند ، گفت : برخی مراکز فروش مواد غذایی و طبخ میز های سرو غذا را درفضای باز قرار می دهند که اگر مردم استقبال نکنند این مراکز نیز به فعالیت غیر قانونی خود در این محدودیت ها ادامه نخواهند داد.

بابایی با بیان اینکه در استان البرز استفاده از ماسک بیشتر از برخی استان ها رعایت می شود، افزود: برای قطع زنجیره کرونا استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی وامثال آن باید به بالای ز ۹۰ درصد برسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز یادآور شد: اکنون در حمل و نقل عمومی و ادارات استان پروتکل ها رعایت می شود اما مانندقبل نیست و هنوز برخی از مردم سهل انگاری می کنند.

بابایی تاکید کرد که ویروس جهش یافته تنها با استفاده از ماسک کنترل نمی شود ، بلکه می بایست رعایت فاصله اجتماعی و درخانه ماندن اولویت مردم باشد ضمن آنکه از شستن دست ها نیز هنگام ورود به منزل غفلت نشود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته رفت وآمدهای خانوادگی و فامیلی باید متوقف شود چرا که ممکن است یک فرد ناقل تمام اهل فامیل را مبتلا کند.

افزایش ۶۰ درصدی ماموریت های اورژانس البرز

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز گفت که میزان ماموریت های روزانه امدادگران اورژانس البرز به شدت انتقال کرونا در این هفته نسبت به هفته گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هنوز تمام کادر درمان استان البرز واکسینه نشده اند، افزود: اکنون واکسن با سهمیه مشخص و اولویت بندی در اختیار کادر درمان قرار می گیرد.

وی بیان داشت: افرادی که مستقیم با خط درمان بخش ویژه بیمارستان ها ، کارکنان درمانی و اورژانس در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

از مجموع هفت شهرستان استان البرز ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.

توصیه کارشناسان بهداشتی و درمانی استان البرز برای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا به مردم همچنان رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک وشستن مکرر دست ها است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس