پشتیبانی و مانع زدایی با اتحاد مسوولان، تولیدگران و مردم محقق می‌شود


پشتیبانی و مانع زدایی با اتحاد مسوولان، تولیدگران و مردم محقق می‌شود

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: پشتیبانی و مانع زدایی از تولید تنها با اتحاد سه ضلع مسوولان، تولیدگران و مردم محقق می‌شود که در این زمینه مجلس و دولت آغازگر این راه پرفراز و نشیب هستند.

حجت الاسلام احمد حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به طور متوالی بر توسعه اقتصادی تاکید دارند و این نشان می دهد در زمان حال و آینده نیز مهمترین مساله کشور مساله اقتصادی است.

وی اضافه کرد: امروزه همه از مسوولان قوای سه گانه تا تولید کنندگان و مردم باید به مسایل اقتصادی و توسعه آن توجه ویژه ای داشته باشند و تمام دغدغه های خود را به آن سمت معطوف کنند چراکه معتقدیم اگر همه جامعه اسلامی به این مساله دقت داشته باشند مشکلات اقتصادی هم حل خواهد شد.

امام جمعه کیش با اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نامگذاری کردند افزود: این مهم در واقع تاکید دوباره به مساله تولید است تا حلقه های مغفول مانده آن از جمله پشتیبانی و مانع زدایی به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد تا کشور در عرصه تولید به درجه ای برسد که خود مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند.

عمل به شعار سال مهمترین خواسته رهبری است

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعاری را بر اساس نیاز کشور مطرح کردند یادآور شد: امروز یکی از مشکلات امروز جامعه این است که برخی از مسوولان شعار سال را مجددا تکرار و بیان کرده و عمل به آن را فراموش می کنند.

وی اظهار داشت: این درحالی است که مهمترین خواسته ایشان از نامگذاری سال ها عمل به آن از سوی تمام آحاد جامعه بوده در این راستا لازم است مجلس و دولت هر ۲ در یک مسیر تحقق این شعار را دنبال کنند.

امام جمعه کیش گفت: راه عملیاتی شدن شعار در این است که در کنار برجسته کردن و درگیر کردن آحاد جامعه نسبت به تحقق شعار، باید با استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاهی، علمی و فرهیختگان تبیین کرد.

گام اول تحقق شعار سال در دست مجلس است

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: بخش مهم تحقق این شعار در دست قوه مقننه بوده و انتظار می‌رود به عنوان گام اول و اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید طرح های زیربنایی و قوانینی را تصویب کنند که اجرای آن از سوی دولت علاوه بر پشتیبانی از تولید محوری برای مانع زدایی نیز باشد.

وی افزود: پس از آن دولت و زیر بخش های آن نیز باید با تشکیل کارگروه های مختلف نسبت به شناسایی قوانین و بخشنامه‌های دست و پاگیر تولید اقدام کند تا با ضابطه‌مند کردن بخشنامه ها مسیر تولید را در ادامه مسیر خود اتکایی دولت هموار تر کند.

مصرف داخلی رکن اصلی پشتیبانی

امام جمعه کیش یادآور شد: مردم نیز به عنوان مصرف کنندگان تولیدات داخلی می توانند مهمترین نقش را در مانع زدایی ایفا کنند چرا که استفاده از محصول داخلی یکی از گام های اساسی در حمایت از تولید است.

وی گفت: انتظار می رود آحاد مختلف مردم ایران تا وقتی که مشابه اجناس خارجی در ایران تولید می‌شود به منظور حمایت از عرصه تولید استفاده کنند بخش دوم شعار سال مبنی بر پشتیبانی محقق شود.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: یکی از موانع تولید حضور قانونی و غیرقانوین تولیدات خارجی در کشور است که مجددا مردم می توانند با تقویت فرهنگ استفاده داخلی درکنار پشتیبانی، مانع زدایی را به نوبه خود محقق کنند.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان نیز اگر بخواهند پشتیبانی و مانع زدایی از بحث تولید داشته باشند باید ارتقای کیفیت محصولات را در دستور کار قرار دهند چراکه مصرف کننده همواره به دنبال استفاده از کالای باکیفیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!