هفته سرنوشت‌ساز بانوان فوتسالیست خراسانی با چاشنی ماه رمضان


هفته سرنوشت‌ساز بانوان فوتسالیست خراسانی با چاشنی ماه رمضان

تیم فوتسال هیئت فوتبال خراسان‌رضوی بعد از 20 روز دوری از لیگ به میدان می‌رود.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر فوتسال بانوان در هفته سیزدهم با کمی تغییر و با حال‌وهوای ماه رمضان برگزار می‌شود. دیدار‌ها از ساعت ۱۱ صبح به ساعت ۲۱:۳۰ تغییر کرده است. تیم‌های حاضر در فصل جاری فقط ۲ بازی دیگر پیش رو دارند و پس از آن ۴ تیم منتخب در مرحله نهایی به‌مصاف یکدیگر می‌روند.
تیم هیئت فوتبال از ابتدای سال ۱۴۰۰ فقط یک‌بار به میدان رفته است. در سومین هفته فروردین‌ماه براساس قرعه، مشهدی‌ها استراحت داشتند و به‌این‌ترتیب شریف و شاگردانش که ۳ هفته از لیگ دور بوده‌اند، پس از حدود ۲۰ روز تعطیلی باید در هفته‌ای سرنوشت‌ساز به میدان بروند.


چشم‌ها به نتایج روز جمعه

در گروه اول مسابقات، همه‌چیز روشن است و تیم‌های صعودکرده به مرحله بعدی با اختلاف چشمگیری مشخص شده‌اند. تیم حفاری اهواز و سایپای تهران قرار است در مرحله بعدی برای رسیدن به قهرمانی تلاش کنند. در انتهای این جدول نیز ۲ تیم پویندگان شیراز و شهروند ساری گزینه‌های سقوط هستند که تیم قعر جدولی در ۲ هفته آینده مشخص خواهد شد. اما بازی‌ها در گروه دوم داغ‌تر و جذاب‌تر است. هنوز تیم‌های صعودکننده به مرحله بعدی به‌صورت قطعی مشخص نشده‌اند و ممکن است تا هفته آخر هر اتفاقی رقم بخورد. بااین‌حال، تکلیف تیم سقوط‌کننده این گروه کامل مشخص است و هیئت فوتبال اصفهان بدون حتی یک امتیاز به‌عنوان تیم قعرنشین سقوط می‌کند.


حساب‌کردن روی امتیاز شیراز

جمعه ۲۷ فروردین‌ماه دختران تیم مشهد باید در شیراز برابر پارس‌آرا به میدان بروند. شیرازی‌ها امسال ۲ نماینده در لیگ دارند، پویندگان فجر ششم جدول گروه یک است و پارس‌آرا با وضعیتی بهتر تیم چهارم جدول گروه ب است. پارس‌آرا از ۱۱ بازی خود ۴ برد، ۶ باخت و یک تساوی را تجربه کرده است. ۳۱ گل زده و ۳۶ گل خورده در کارنامه این تیم است و با ۱۳ امتیاز نه گزینه صعود و نه نامزد سقوط است. تنها چیزی که ممکن است انگیزه خوبی برای بازیکنان شیرازی باشد، بازی مقابل ستاره‌ها و ملی‌پوشان است.
هیئت خراسان‌رضوی نیز صدرنشین گروه یک است و با ۲۷ امتیاز اولین شانس صعودند. پالایش نفت آبادان اکنون ۲۵ امتیازی است و شانس دوم صعود است، اما این جایگاه آن‌ها را تیم مس رفسنجان تهدید کرده است و بازی روز جمعه به‌نوعی تکلیف همه تیم‌ها را مشخص خواهد کرد. مس فردا میزبان تیم قعر جدولی هیئت اصفهان است و پالایش نفت از رهیاب در خانه پذیرایی می‌کند.


ضرر از ۲۱ روز تعطیلی اجباری

فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان، درباره دیداری که برابر پارس‌آرای شیراز دارد، تصریح کرد: پنجشنبه‌شب راهی شیراز می‌شویم و بازی‌ها قرار است بعد از افطار برگزار شود. شرایط تیم ما خاص است و ۳ هفته از آخرین رقابتی که داشته‌ایم می‌گذرد، همین موضوع ضرر زیادی به تیم ما زده است. برنامه داشتیم کار‌های تیمی و تاکتیکی را در این بازی‌های باقی‌مانده توسعه دهیم، اما این فرصت از ما گرفته شد. اتفاقی که پیش از این نیز در نیم‌فصل اول رقم خورد. او ادامه داد: خداراشکر مصدومیت بازیکنان ما برطرف شده است و ایرانمنش و حسینی هردو در وضعیت خوبی به سر می‌برند. حتی اگر بازی‌ها برگزار می‌شد، ما از بازیکنان دیگر خود استفاده می‌کردیم و از این بابت مشکلی نداشتیم.
برای بازی مقابل پارس‌آرا هیچ بازیکن مصدوم یا محرومی نداریم و باید از این فرصت برای کسب امتیاز استفاده کنیم. سرمربی نماینده مشهد در لیگ برتر فوتسال با اشاره به برگزاری تمرینات در مدت تعطیلی فضا‌های ورزشی تصریح کرد: خوشبختانه با مجوزی که برای تیم‌های لیگ برتری صادر شد، مشکلی برای برگزاری تمرینات نداشتیم و سالن در اختیار ما بود، بااین‌حال بعد از قطعی‌شدن نیامدن رهیاب به مشهد و باتوجه‌به اینکه بازیکنان ما در زمان تحویل سال در کنار خانواده خود نبودند، بازیکنان ۱۰ روز به استراحت رفتند.


جمعه همه‌چیز مشخص می‌شود

شریف درباره اینکه آیا صعود آن‌ها به مرحله نهایی قطعی شده است یا خیر گفت: هنوز نمی‌توان گفت، زیرا نتایج روز جمعه بسیار مهم هستند و بعد از این بازی است که تیم‌های صعودکننده به‌نوعی مشخص می‌شوند. ما از ۲ بازی باقی‌مانده خود دست‌کم به یک پیروزی نیاز داریم تا به‌صورت قطعی صعود کنیم. دیدار‌های ۲ تیم مس و پالایش نفت نیز سرنوشت‌ساز است. مس ۲ بازی آسان پیش رو دارد و آبادان ۲ بازی دشوارتر. به همین دلیل اتفاقات فردا می‌تواند تکلیف همه را تا حدودی مشخص کند. پس از مشخص‌شدن ۴ تیم صعودکننده، قرعه‌کشی برگزار می‌شود و تیم‌ها از ۱۰ اردیبهشت‌ماه به‌مدت ۶ هفته با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته آن‌طور که شنیده می‌شود، بین ۳ هفته دور رفت و ۳ هفته دور برگشت، یک هفته استراحت به تیم‌ها داده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت