سربازی اختیاری می‌تواند کمبود نیروها را در ستاد کل جبران کند


سربازی اختیاری می‌تواند کمبود نیروها را در ستاد کل جبران کند

دبیرکل تشکل‌های جوانان کشور گفت: سربازان باید در رشته و حرفه تخصص خود مشغول به خدمت شوند و اگر این موضوع اکنون انجام می‌شود اما باز در همان مجموعه به‌صورت غیرحرفه‌ای و تخصصی مشغول به خدمت هستند.

راشد پرستار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رفتار در محل خدمت با سربازها می‌بایست به‌گونه‌ای باشد که از ابعاد مختلف یک جوان را دل‌زده و خسته نکند و حتماً با خاطیان برخورد سنگینی شود.
وی افزود: قانون‌گذار باید مجازات‌های سنگین برای بدرفتاری با سربازان را تصویب کند و در اجرای آن قانون اهتمام ورزد و نگذارد حقوق یک جوان سرباز پایمال شود.
دبیرکل مجمع ملی جوانان کشور ادامه داد: جوانان همواره این سؤال را می‌پرسند چرا جوانی که متأهل، مستأجر و دارای شغل است به سربازی برود؟ تا ماهی ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد؟ که در این مورد اگر قانون‌گذار به وظیفه خود عمل کند و به قوانین مصوب نظارت کند قطعاً حقوق سربازان افزایش پیدا می‌کند و فشار روانی سربازها کاهش پیدا می‌کند که در این صورت جوانان به سمت خوداشتغالی روی می‌آورند و فشار اقتصادی آنها کاهش می‌یابد و عده‌ای نیز به جهت اختیاری بودن سربازی و مکفی بودن حقوق و مزایای آنان حتی به اتمام خدمتشان نیز فکر نکنند بنابراین ستاد کل می‌تواند کمبود نیروها را دیگر به عنوان یک دغدغه نداشته باشد.


وی به عدم نظارت مجلس به قوانین مصوب در حوزه خدمات به سربازان اشاره کرد و گفت: در قانون خدمت وظیفه عمومی ماده ۸۰، ماده ۸۱ و ذیل ماده ۸۱ در تبصره یک آن آمده است بیمه خدمات درمانی حداکثر یک سال پس از پایان خدمت دوره ضرورت تا زمانی که سربازی اشتغال به کار پیدا نکرده است استمرار پیدا کند، اگر نظارت مجلس به این قوانین باشد دیگر طبیعتاً قوانین خاک نمی‌خورد و تبعاً جوانان بی‌انگیزه و ناامید با آینده نخواهند بود.
پرستار گفت: در صورتی که کارگاه توانمندسازی و مهارت‌افزایی حرفه‌ای اختیاری فعال شود، جوان امیدوار می‌شوند حتی بعد از خدمت سربازی جز امرارمعاش خانواده به چیز دیگری فکر نکند و در انتها منجر به ایجاد حرفه تخصصی شود و این موضوع نیز در تحکیم بنیان خانواده کمک به سزایی دارد و در ترویج فرهنگ ازدواج و کاهش طلاق نیز تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس