پطرگان به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اضافه شد


پطرگان به مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اضافه شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ارتقای سطح حفاظتی منطقه پطرگان در شهرستان زیرکوه به منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: در حال حاضر هفت منطقه حفاظت شده در این استان وجود دارد.

حسن اکبری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند الف ماده ۳ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، منطقه پطرگان واقع در شهرستان زیرکوه را به عنوان منطقه حفاظت شده تصویب کرد.

وی گفت: منطقه حفاظت شده پطرگان به وسعت ۱۲۸ هزار و ۱۰۱ هکتار در جنوب شرقی شهرستان زیرکوه واقع شده است که به دلیل وجود کانون‌های بحرانی فرسایش و وجود اکوسیستم‌های خرد شکننده و وجود گونه‌های جانوری با ارزش و در خطر انقراض و بعضا کمیاب همچنین وجود پوشش‌های گیاهی حساس در درجه اول اهمیت قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: در این منطقه جانورانی شامل آهو، هوبره، زاغ بور، عقاب‌ها، انواع مارها و مارمولک‌ها و گیاهانی همچون تاغ و قیچ، گز، شوره و درمنه زیست می‌کنند.

با توجه به اضافه شدن این منطقه جدید در حال حاضر استان خراسان جنوبی هفت منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش دارد که توسط حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مدیریت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس