446 نیروی کار قشم در انتظار رفع موانع تولید


446 نیروی کار قشم در انتظار رفع موانع تولید

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: با صدور مجوز سه واحد صنعتی در قشم و رفع موانع تولید این شرکت‌ها، برای 446 نیروی کار اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد می‌شود.

علیرضا نصری روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای صنعتی قشم گفت: یک شرکت تولید کننده ماهی خشک با سرمایه‌گذاری ۱۳۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۲۶ نفر به دلیل تامین نشدن برق غیرفعال است.

وی ادامه داد: در این بازدید مشکلات این واحد تولیدی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قشم در سال ۱۴۰۰، فعالیت این شرکت آغاز شود.

رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قشم تصریح کرد: این شرکت با صادرات صنایع شیلاتی می‌تواند موجب رونق صنعت شیلات و ارزآوری شود و باید مسوولان مربوطه در خصوص رفع مشکلات این واحد صنعتی با سرعت اقدام کنند.

نصری اظهار کرد: دومین شرکت در زمینه بسته‌بندی و صادرات ماهی خشک و پای مرغ با سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال توسط بخش خصوصی و زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر ایجاد شده است.

وی افزود: به دلیل نداشتن مجوز دامپزشکی این شرکت فعالیت خود را آغاز نکرده است که در جریان بازدید از این شرکت دستور همکاری برای صدور مجوز فعالیت داده شد.

فرماندار قشم ادامه داد: سومین شرکت بازدید شده در زمینه دخانیات با سرمایه گذاری ۲۰۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر آماده فعالیت است.

وی تصریح کرد: مشکل صدور مجوز این واحد صنعتی نیز در دست اقدام است و در سریعترین زمان ممکن نسبت به صدور آن اقدام خواهد شد.

رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قشم در پایان بیان کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۰، با کم کردن بروکراسی اداری، گام‌های موثری برای رفع موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود و این سه شرکت تا پیش از پایان یافتن دولت تدبیر و امید به چرخه تولید وارد شوند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان