تشریح برنامه های قرآنی سازمان اوقاف در ماه رمضان/از جلسات جزء خوانی تا تفسیر قرآن کریم


تشریح برنامه های قرآنی سازمان اوقاف در ماه رمضان/از جلسات جزء خوانی تا تفسیر قرآن کریم

قره شیخ لو گفت: در ایام ماه مبارک رمضان جلسات جزء خوانی، محافل انس با قرآن کریم و تفسیر آیات الهی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر استان های کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سازمان اوقاف و امور خیریه هرساله در ماه مبارک رمضان و لزوم توجه به کتاب الهی در این ماه به برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی می پردازد. این برنامه ها در حوزه فرهنگی شامل طرح ضیافت الهی می شود. امسال نیز همچون ادوار گذشته برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم برگزار خواهد شد اما با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا این برنامه های نیز با محدودیت هایی مواجه شده است.

بنابراین گزارش مهدی قره شیخ لو، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اهم برنامه های این سازمان ایام ماه مبارک رمضان گفت: تلاوت ترتیل قرآن کریم به صورت جزء خوانی با حضور قاریان و حافظان برتر استان ها یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام ماه مبارک رمضان است.

این قاری بین المللی قرآن عنوان کرد: بر این اساس در هر یک از استان های کشور قاریان به صورت متمرکز به تلاوت اجزایی از قرآن کریم پرداخته و از شبکه های استانی به صورت زنده و یا ضبطی پخش می شود. این برنامه در امامزادگان، بقاع متبرکه در صورت امکان حضور علاقه مندان به صورت حضوری و در غیر آن به صورت مجازی برگزار می شود.

تشریح برنامه های قرآنی سازمان اوقاف در ماه رمضان/از جلسات جزء خوانی تا تفسیر قرآن کریم

وی با اشاره به لزوم توجه به ترویج معنای آیات الهی برای انس بیشتر آحاد جامعه با معنای قرآن کریم از طریق تفسیر افزود: از دیگر برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان اعزام مفسران قرآن کریم به استان های کشور است.

قره شیخ لو تصریح کرد: بر این اساس مبلغین و مفسران قرآن کریم در استان ها حضور پیدا کردند و این برنامه ها به صورت ضبطی در اوقاف افطار و سحر از شبکه های استانی سیما پخش می شود. اعزام مفسران به استان ها از جمله کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه است که دو سال پیاپی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شده است و با استقبال خوبی مواجه شد.

گفتنی است، با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و امکان حضور شرکت کنندگان این برنامه های تفسیری با حضور علاقه مندان برگزار می شود و در غیر این صورت مجازی خواهد بود. برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برتر استان های کشور از دیگر برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان است. با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا این برنامه ها به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان