بیش از 4 میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی انجام شد


بیش از 4 میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه - ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از چهار میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان طی یک و نیم ماه گذشته انجام شده که تولیدات حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

اکبر کرامتی روز پنجشنبه در جلسه و بینار قرارگاه ساماندهی مرغ کشور افزود: شهروندان نگران تأمین مرغ در ماه مبارک رمضان نباشند چرا که هیچگونه کمبودی در تولید گوشت مرغ در این ایام در استان وجود ندارد.
وی اظهار کرد: قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ با هدف آرامش بخشی در زمینه تولید، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ تشکیل شده است و در حال حاضر نیز آرامش در بازار مرغ استان برقرار و عرضه و تقاضا نیز متعادل شده است.

کرامتی گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۲۷۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه ها ذبح و به بازار تزریق می شود که بیش از نیاز مصرف استان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بیش از ۲۵۵ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت مصوب دولتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز برای ایجاد تعادل قیمت در بازار توزیع و عرضه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون در مراکز فروش ارومیه، گوشت مرغ به قیمت ۲۳۵ هزار تا ۲۴۹ هزار ریال عرضه می شود گفت: شهروندان در صورت مشاهده گرانفروشی به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت ذرت، کنجاله و داروهای وارداتی بوده است گفت: نهاده مورد نیاز واحدهای طیور به ارز دولتی تاکنون تأمین شده است.

وی بیان کرد: برای استمرار تولید و جلوگیری از متضرر شدن تولید کنندگان، واحدهای صنفی و کشتارگاه‌ها این افزایش قیمت مرغ صورت پذیرفت.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور با بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری است و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود.

از اسفند ماه ۱۳۹۹ کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم و تشکیل صف های طویل برای خرید شد؛ از هفته جاری تب خرید مرغ در این استان فروکش و به تعادل رسیده است و شهروندان تمایلی به خرید ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری